Gå til innhold

noen som har hatt premature rier/modning? kan dere se her??

Anbefalte innlegg

Jeg har først i tre dager hatt mensmurringer med tak i ryggen.. de gikk over men nå har jeg hatt to dager med rier/kynnere vil helst si kynnere fordi det er ikke like vondt som rier..

Jeg fikk litt rosa utflod igår kveld og ringte føden.. de sa det hørtes ut som en begynnende prematur fødsel.. er 21 + 6 idag. De sa også at det var ikke noe å gjøre og at jeg fikk ta det helt med ro.. har idag lagt i sengen hele dagen bare stått opp for å tisse..

Jeg har nå kynnere med tak i ryggen samtidig, vil si at det gjør mest vondt i ryggen helt nede korsryggen..kjenner det i magen også men ryggen som er verst syns jeg..

Merket nå isted at det begynte å gjøre litt mer vondt eller at ryggen er sliten så tok meg to paracet.. ble litt bedre av det. Om det hadde vært rier skulle det vel tatt seg mer opp nå siden det begynte igår skulle det ikke?

Jeg er egentlig forferdelig redd for dette er jo så ALTFOR tidlig om det skulle være noe muffins på gang..

Noen her som har hatt kynnere som påvirket livmortappen? hvordan opplevde dere dette? eller premature rier?

Håper dette bare er vanlige kynnere og at det gjør vondt i ryggen fordi jeg har fått akutt bekkenløsning eller noe.. Er forresten 3 gangs nå.

Kanskje alt blir verre fordi jeg er redd også..håper det.. klem fra meg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg hadde dette med 1.mann.ble da lagt inn på føden og fikk lungemodningssprøyte (slik at barnets lunger skulle modnes raskere)og så fikk jeg noe(husker ikke hva det heter)intranavøst for å stoppe riene jeg hadde.

var da ca 23 uker .var og innlagt 1 gang til på ett senere tidspunkt for å stoppe riene på nytt,dette virket på meg.men fødte 4 uker før termin !

Jeg hadde snakket med fastlegen min om dette hvis det fortsetter i mrg!

Masse lykke til:)

Hei har tidligere født prematurt grunnet kynnere som har påvirket livmorhalsen, og er derfor sykmeldt 100%. Er nok viktig å ta det med ro, og jeg ville ringt føden igjen i morgen for å høre om å komme inn for å sjekke livmorhalsen for å se om dine kynnere/rier har påvirket den. Skjønner du synes det er skummelt og da er det viktig at du får komme inn til en sjekk.

Heisann, her er en oppdatering:

jeg fikk en liten blødning igår og dro rett på legevakten da. Ble henvist til føden/observasjonspost på sykehuset.

de fant ikke ut hvor den kom fra men sammentrekningene hadde ikke påvirket livmormunnen/tappen enda.. er 22 uker idag og den ble målt til 3,5 cm

føler det har roet seg litt idag men har disse menssmertene og vondt nede i ryggen enda.. tatt paracet og håper det kan gi seg snart så jeg slipper å tenke sånn.

Selvfølgelig er jeg beroliget etter å ha vært og målt og sånn da men syns dette er skummelt jeg.. Var fryktelig redd i går kveld og trodde jeg kunne miste prinsessen vår, så når har jeg intatt sengen her hjemme og gjør så lite som mulig :)

Får bare satse på at alt egentlig er normalt og at dette går helt fint.. er jo sommerbaby dette skal være.. setter pris på hver dag som kommer til å gå jeg nå =) Rart hvor glad vi blir i babyene i magen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...