Gå til innhold

Vanlig?

RosaParasoll

Anbefalte innlegg

Jeg testet positivt 11 feb,trur jeg er sånn ca 5 uker på vei. Jeg vet ikke om jeg gjorde meg selv en bjørnetjeneste ved å gå inn å lese her, for jeg trudde ikke det var så vanlig med aborter.

Jeg har brukt mini-piller i nesten 2 år, så sjokket var stort da de første symptomene kom. Nå er jeg jo livredd,jeg har jo noen ganger milde menssmerter, som jeg har fått med meg at er normalt, men jeg har også noen litt kraftige smertetak i høyre side (kan minne om den smerten man har når man har urinveisinfeksjon) men ellers jeg vel forsåvidt i fin form.. Men er SA vanligere for noen enn for andre? Er førstegangsfødene mer utsatt? Er det noe jeg kan gjøre for å minske risken? Jeg har som sagt ikke planlagt dette, men tanken på å miste det nå er uholdbar, nå gleder jeg meg jo helt vilt..

Fortsetter under...

Tror ikke det er mer vanlig som førstegangs f.eks. Det sies at det er veldig vanlig og miste, men de fleste aborter skjer så tidlig at man ikke vet at man er gravid.

Du kan lese rådene fra matportalen, tror jeg det er. Mener de ligger under "viktig info for 1.trimester". Der er noen råd om hva du bør unngå å spise. Utover de rådene, så bør du bare leve normalt. Unngå alkohol, selvfølgelig.

Når en mister så er det stort sett fordi babyen ikke var levedyktig, og ikke fordi en kan gjøre noe fra eller til. Ikke at det gjør det noe lettere..

Men jeg håper du kan prøve å senke skuldrene litt, følge de enkleste rådene, og så skal du se at dette går veldig bra! Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...