Gå til innhold

Flere som ammer 7 mnd gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg nattavvente tuppa da hun bikket 6 mnd, men ammer fremdeles på dagtid, en 4-5 ganger. Aner ikke hvor mye hun får i seg, men noe er det. Lurer på hvor lenge skal jeg fortsette med pupp på dagtid? Tenker å trappe ned til morgen og kveld etterhvert, men har ingen hast, liksom...

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jeg ammer 8 mnd gammel baby, men du gir vel fast føde ved siden av..? Min har gradvis avvent seg selv, så nå ammer jeg 3 ganger om dagen (morgen, formiddag og ettermiddag). Så lenge ungen viser interesse for mat og spiser det som er anbefalt, så er det helt greit å fortsette med dagamming så lenge du er komfortabel med det. Jeg ammet 4 ganger om dagen da han var 7 mnd.

Skrevet

Så lenge du og baby trives er det jo bare fint å amme så mye som du føler for;) Er anbefalt å amme hele første leveår i Norge, WHO anbefaler de to første årene. I tillegg til fast føde, selvsagt..

Selv ammet jeg 11-12 mnd med begge mine, gradvis mindre og mindre de siste mnd.

Skrevet

Ja her nattammes det og dagammes, tilsammen 5-8 ganger i døgnet. Og får superspreng etter 6 timer, så ingen avvenning ennå. Jeg lar henne regulere dette selv. Puppen brukes både som mat, trøst og kos. Hun spiser i tillegg grøt, brødskiver, middagsglass og litt frukt. Hun er nå 8 mnd

Skrevet

Ammer fortsatt min gutt på litt over 10 mnd. Ammer mest om natten, da han ikke har tid til å bli ammet på dagtid. På dagtid får han 4 måltider med vann til. Prøver å amme litt på dagtid også, men han har skjeldent tid.

Skrevet

Småen her er ikke riktig 7 mnd enda, men regner med vi kommer til å amme som nå en god stund framover. Ammer rundt fire-fem ganger på dagtid i tillegg til 3 faste måltider med vann til. Varierer litt hvor mye tålmodighet småen har ved puppen, men tilbyr alltid MM i forbindelse med måltider (lunsj er rent MM/MME-måltid) samt på morgenkvisten og før leggetid. Føler vel ikke at jeg har nok MM til å mette småen lengre, og tilbyr MME som tillegg til lunsj dersom han ikke virker mett. Nattammer to ganger fremdeles, men da er det ikke store greiene som inntas, mistenker at dette er blitt en kosevane. Men har vel ikke helt fått satt meg inn i en god metode for å slutte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...