Gå til innhold

fortvilet etter hs timen idag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt var gått en del opp på vekten i forhold til lenge og iforhold til hvordan han har lagt før.. Han er 9240 og 67,3 cm så jeg ser jo selv at han er stor. Han er jo større en storesøsteren var når hun var 15mnd så jeg vet godt at han er litt stor. Men allikervell syntes jeg han absolutt ikke er noe spessielt tykk. Han spiser ca hver 3 time på dagen(mm) får litt grøt til kvelds og litt middag men sliter veldig med å få i han fastføde. Han spiser også ca hver 3 time natten igjennom, dette sa hs var helt unødvendig siden han er så stor. Hun mente pappaen burde gji smokk for at han gjerne er mer brelete med meg og at vi ellers kunne prøve å gji vann på flaske.

Han er akkurat blitt 6mnd så jeg syntes jo egentlig det er tidlig med nattavening allerede, selv om han er stor trenger han jo også tilsvarende mat å siden jeg da sliter å få i han fast føde er det jo sikkert derfor han trenger mat på natten også.

Jeg følte meg som en skikkelig dårlig mor der jeg satt som overforer barnet sitt :(

hva mener dere andre ? når hadde dere nattavening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff jeg blir så lei meg når jeg ser slike innlegg.. Altså, når HS har hausa så inni granskauen opp med dette vektstyret!!

Eldstegutten vår var jo 10kg og 62cm når han var 6mnd!! Å han er 5uker prematur, så han veide jo bare 2200g ved fødsel.

De masa litt med meg også, men jeg nekta å sulte babyen min.

Når han begynte å åle seg, og til slutt gå, så raste kiloene av.

Vil jo si det er horribelt å nekte barnet deres å få pupp om natten hvis han faktisk er sulten! Å det må jo isåfall skje gradvis..

Huff, sender deg en god klem jeg. Blir så oppgitt! Ikke begymre deg!!

Skrevet

tusen takk for svar, ja jeg har ikke tenkt å latt han sulte så om han ikke vil ha vann eller roer seg med det så får han mm. Han spiser såpass lite fastføde igjennom dagen at nattavening har ikke strefeit tanken min engang før hun sa det, men jeg så jo selv på vekst kurven at vekten var gått til værs, han har jo lagt på seg nesten 200gram siden fredag så jeg forstår jo at det er mye..

Skrevet

det jeg tenker er at han kansje kunne klart seg med 2 måltid på natten, han får kvelds 19, så kansje mat 24 og rundt 06 igjen. det burde sikkert egentlig holde, så utenom det får jeg se om han roer seg med vann, men som sagt gjør han ikke det så gjir jeg han pupp. Han er såpass liten enda syns jeg, hadde ikke tenkt på nattavvening før kansje 8mnd når han gjerne får mer fastføde.

Skrevet

Hørtes ut som en super plan!:) Masse lykke til!

Skrevet

takk :) eldste fikk mme så da var det litt lettere å vite hva hun spiste iløpet av dagen.. Jeg har jo null peiling på hvor mye han får i seg siden han ammes.. Ja vi får vel bare prøves oss frem, så får jeg bare heve meg over det hs mener.

Skrevet

Du klarer nok å kutte ned litt på matingen om natta :)

Men syns ikke du skal tenke så mye på det hs sa.

Til meg sa de at jenta mi var aaaaltfor stor og at jeg måtte slanke henne. De brukte faktisk det ordet. Jeg ble så fly forbanna men stolte på meg selv. Kunne jo ikke la jenta gå sulten. Nå er hun en tynn og sunn 2-åring. De løper det av seg fort. Og du kommer til å se det så fort han har rundet 1 år at det "jevner" seg ut :)

Skrevet

Hei du:) så heldig du er som har så stor og fin baby!:) synes dog ikke at han var så enorm som HS skal ha det til+at mm barn blir ikke tjukke!! Jeg var faktisk 15 kg da jeg var ett år og DET er mye. He he Men gikk det fort av meg og i dag er jeg 170 høy og veide 55 FØR graviditeten. Så med andre ord er jeg ingen stor dame:) At du sliter litt med å få i gutten din fast føde går seg til:) Noen trenger lenger tid med tillvenning enn andre,sånn er det bare:) Ei jeg kjenner på jobben min har ei jente på nesten 11 kg og hun er 5 Mnd og DET er stort!! He he

Kos deg med den flotte gutten din du,han høres helt perfekt ut!!!:)

Skrevet

Og når det kommer til nattavvenning så ta det i ditt tempo. Du må selv gjøre hva som er riktig for din gutt og deg selv!:)

Stor klem:)

Skrevet

tusen takk for svar :)

det skal virkelig ikke være lett, med vesla var jeg bekymret for att hun var så liten å spiste så lite å nå som jeg har fått en stor gutt så gjør hs meg meg bekymret pga at han er stor.. Alt man skal tenke på gitt.

Ja vi gjør det som er rett for oss.. Tenkte jeg skulle prøve å gji grøten før han ammes på kvelden, kansje han

er mer sulten da å vil spise mer :)

Skrevet

Bare for å trøste deg - min gutt er nettopp blitt 4 mnd og veier 8,6 kg....!!!!! Er 69 cm lang. En skikkelig plugg med andre ord. Og hs nevnte ingenting om at han skulle slankes. Derimot mente hun det var helt okei å begynne med grøt og fast føde. Delammer han, flaske er hovednæringa :)

Du er iallfall ikke en dårlig mor bare fordi ungen er god&rund!

Skrevet

takk for svar :) kjekt å høre at det er flere som har gode og runde barn :)

Skrevet

Datteren til min svigerinne var over 10 kg. da hun var 6 mnd. I dag er hun den tynne flisa:-) Babyer skal da være runde og gode. Det forsvinner når de begynner å bevege seg.

Er vel ikke noen dårlig mamma fordi du gir babyen din mat. For en tåpelig helsesøster!!

Skrevet

jenta mi var 9800 og 69 cm da hun var 6 mnd. Hs sa hun var helt perfekt. I dag var vi på 8 mnd kontroll og nå er målene 11 kilo og 73 cm. Fortsatt perfekt ift hennes kurve. Var stor da hun ble født. Det er stor forskjell på helsesøstre tydeligvis....

Skrevet

Syntes ikke man skal fokusere så mye på vekta dems... Alle barn følger sin egen kurve, og så lenge de vokser og ser ut til å ha det bra er det ingenting å tenke på! Det er en grunn til at det kalles babyvalker :P Og det forsvinner!! Jeg kommer _aldri_ til å slanke barnet mitt, kommer til å gi henne all den morsmelken og senere babymaten hun vil ha, og da hun blir eldre heller fokusere på et sunt og godt kosthold... Å slanke babyen sin er totalt unødvendig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...