Gå til innhold

KS eller ikke KS? Tror jeg blir gal.. (ikke for de sarte..)

Anbefalte innlegg

Skal til samtale i morgen på sykehuset ang forløsningsmetode, er i uke 34.

Fikk en alvorlig rift v forrige fødsel, grad 3 + endel innvendig, og måtte sys i 2 t. Hadde en kjip barseltid og smerter i flere måneder etterpå, men har heldigvis ikke fått noen varige plager av dette bortsett fra litt problem med å holde på luft av og til. I hele dette sv.skapet har jeg vært veldig i tvil om jeg tør å føde vaginalt igjen..

I tillegg ligger morkaken denne gang veldig langt ned, bare 1 cm fra indre mormunn. I forrige uke hadde jeg en større blødning pga dette, lå til obs et par dager på føden men er nå hjemme og alt har roet seg.

Er redd for at det ved vanlig fødsel vil være økt fare for store blødninger, som jo kan være farlig både for baby og meg. Og dertil økt sjanse for haste-ks.

Så pga frykt for ny revning samt store blødninger vet jeg ikke om jeg tør ta sjansen på vanlig fødsel, selv om jeg jo vet at KS ikke er en enkel løsning heller..

Noen med gode råd, synspunkter eller bare litt trøst?

Fortsetter under...

Jeg ville uten tvil valgt planlsgt KS da :) Da vet man det at det er fullstendig under kontroll, man slipper alt "tullet" nedentil! :)

Jeg er egentlig veldig for vaginal fødsel, neeeesten uansett, men i dette tilfellet ville jeg heller ha hatt ks under ordnede forhold! :)

Hei. Hadde absolutt valgt keisersnitt. Jeg hadde vanlig fødsel for 14 år siden og hadde masse problemer under og lenge etterpå. Skulle aldri ha flere unger. Men en hyggelig fastlege sa jeg kunne få keisersnitt og da eldste var 8 år turde jeg få nr2. Var planlagt snitt og en kjempe fin opplevelse. Jeg sa rett etterpå at dette kan jeg gjøre flere ganger..... Selfølgeli er det først døgnet vondt. Men jeg kom m mye fortere etter snitt en vanlig fødsel. Til sommeren skal jeg ha mitt siste og 3 snitt og jeg gruer meg ikke. Lykke til. Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...