Gå til innhold

Angående pressrier..

Anbefalte innlegg

Jeg følte at jeg ble kvalt under forrige fødsel når jeg hadde skikkelige pressrier. Føler alle det sånn? Jeg hadde dårlige pressrier så fikk en sånn sprøyte i låret for å få de mer effektive som jordmoren så pent sa men følte at det liksom ble for mye, ikke hjalp det heller for ungen måtte bli tatt med vakuum og var stjernekikker atpåtil. Hvordan var din opplevelse av pressriene?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142916184-ang%C3%A5ende-pressrier/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg fikk ikke ordentlige pressrier... Ventet i en time på pressrier fra det var full åpning, men de uteble. Var da så møkklei (fødselen hadde vart i to døgn), at jeg begynte å presse uten pressrier, men med rier. Jordmor måtte hver gang si hvor lenge jeg skulle presse under hver rie, da jeg ikke følte trangen selv. På 25min var babyen ute, og atpåtil stjernekikker. Jeg har alltid vært viljesterk, så nok var rett og slett nok...

• 3 uker senere...

Med meg ville de til slutt bare ha ungen ut siden hjertelyden sank.. Jeg håper på å kunne "føde selv" denne gangen. Følte det var litt brutalt med vakuum og var ikke med selv heller.. Men jeg får vel bare se an hvordan det forløper seg :) Viktigste er at ungen kommer ut frisk og rask selvfølgelig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...