littlefairy Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Han har pleid å bæsje masse hver eneste dag, og den siste tida har han bare hatt En bæsjebleie om dagen. Så plutselig på fredag kom det ingenting, så dagen etter kom det skikkelig masse 2 ganger.... men nå har det ikke kommet noenting på 3 dager.... er det normalt at de får sjeldnere og sjeldnere avføring? Han er 8uker gammel imorgen, og jeg fullammer.... (og det ser ut som han jobber fælt med magen, presser og gråter litt.. men det kommer bare luft!)
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 Har ikke noe fasitsvar på om dette er normalt eller ikke. Men lest mange her inne som da gir babyen mave massasje. Ligger på ryggen og dytter bena opp mot maven, og etterpå stryke på maven. Ovenfra og nedover. Legg de også over på siden, la det nederste benet være rett og dytt det andre opp mot maven. Og snu og gjør det samme på den andre siden. Det setter igang en prosess hos oss iallfall..... Lykke til:)
renateda Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 HELT NORMALT! Husker med førstemann hvor redd jeg ble da hun ikke bæsja på 6 dager! GUD DET MÅTTE JO VÆRE NOE GALT!. Men så lenge du fullammer, kan barnet gå uten å bæsje 1 uke uten at det er noe galt
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 Det er like vanlig med flere bæsjebleier om dagen som en bæsjebleie i uka når du fullammer
Prinsessemamma x 2 Skrevet 16. februar 2011 #5 Skrevet 16. februar 2011 Jenta vår på 7 uker bæsjer ca. 1 gang om dagen. Så lenge du fullammer, trenger du ikke stresse med det
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 16. februar 2011 #6 Skrevet 16. februar 2011 Heeeelt normalt:) Opptil 14 dager er helt normalt når du fullammer. Jenta mi gikk ofte 10 dager i den alderen. Men du kan jo forsøke babymassasje.. var et innlegg med bra beskrivelse om det her inne for noen uker siden:)
littlefairy Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 16. februar 2011 Takk for svar! Det beroliger et bekymra førstegang-mors hjerte.... Prøver masse massasje og beina opp mot magen, men ser ikke ut til å skje stort! bare luft som kommer... så bæsjen kommer vel når den er klar for å komme....
Prinsessemamma x 2 Skrevet 16. februar 2011 #8 Skrevet 16. februar 2011 ..og jeg mente at jenta vår bæsjer 1 gang i UKA, og ikke dagen
kinaputten Skrevet 16. februar 2011 #9 Skrevet 16. februar 2011 http://www.dinbaby.com/forum/thread/142813835 snakk om effektiv babymassasje
MissVaiper Skrevet 16. februar 2011 #10 Skrevet 16. februar 2011 Bæsjen kommer når den kommer. Jenta mi gikk fra 6 bleier på ett måltid til en bleie på 22 dager. Jeg fullammet da. Jeg prøvde vel det som var av råd fra det var gått noen dager, men det kom som sagt av seg selv etter en goooood stund. Jeg var og i kontakt med helsestasjonen for å forsikre meg om at det var greit. Fikk beskjed om at så lenge almenntilstanden er bra så er det ikke noe problem. Kan gå helt opp i 4 uker visst nok. Nå er hun 5 1/2 mnd og har en bleie per dag. Får nå også litt fast føde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå