Gå til innhold

Willow - greit eller "vanskelig" navn på norsk jente?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nydelig navn. Det er da ikkeno problem å uttale navnet på engelsk selvom man bor i Norge. Jeg kjenner en gutt som heter Jesse. Han har amerikansk far og bor her. Navnet blir uttalt med engelsk uttale. Går så fint så!

Annonse

Jeg syns faktisk navnet var fint til jente fordi jeg vet det er et navn brukt i USA og England.

Har ikke problemer med uttalelsen...og folk henger seg opp i alt uansett om det er det eller det navnet,og med en utenlansk far så syns jeg man kan velge fritt...

Linnea er jo et navn på topp og av eldre folk uttales jo det feil også..

Samme med Maria...trykket legges feil så de sier Marria..

Wow - det var virkelig et nydelig navn!!! Et av de finere jeg har hørt før tror jeg.

Nå ble jeg nesten litt sur for at jeg ikke kan forsvare å bruke det selv, da det bare er trauste nordmenn i familien...

Syns ikke det er noe problem at man må bruke engelsk uttale på det. Voksne klarer jo det helt fint, og unger kjenner jo ikke annet enn den uttalen de først blir presentert for. De blir jo vant til utenlandske navn allerede fra barnehagen. Sønnen min har ikke noen problemer med å uttale navna til thaidamene som jobber i barnehagen i hvert fall, så da burde han ikke slite med et engelsk et heller:)

Og alle togene i Thomas-toget serien uttaler han jo på engelsk uten å egentlig vite det selv:)

Go for it!

synes det er helt ok :) er jo opp til dere å bestemme navn og uttale uansett. go for it :)

Har hatt elever som har hett Michael (uttales Maikl) og Michael (uttales Mikael), det kommer jo an på familien, er vel de, som bestemmer hvordan navnet skal uttales om man kan "velge" eller om man er i tvil om hvordan det uttales.

Annonse

Også er det nå rimelig mange som må stave og fortelle hvordan navnet uttales. Feks veldig mange innvandrere. Så det klarer man seg gjennom. Og ofte må man jo stave både Nikolai og Kristoffer også.

Ubrukelig? Man kan like eller ikke like et navn, men å påstå at det er direkte ubrukelig? For et rart og surmaga menneske du er, håper ikke du lærer dine eventuelle barn til å bli like sure og sære. Da får de nemlig problemer langt større enn om de har et navn som ikke finnes på topp 5-lista.

Willow er mitt favorittnavn til jente - om jeg hadde bodd i et engelskspråklig land eller hadde funnet meg en engelskmann. Nydelig :-) Så jeg hadde valgt det!

Når folk kan kalle ungene sine Anaïs og andre fremmedlåtende navn, så er Willow enkelt å uttale i forhold.

Fint navn, men datteren din må regne med å stave navnet sitt for resten av livet....Har selv et navn som er mye mer vanlig enn det der, og må stadig stave...Derfor har mine barn fått ganske enkle navn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...