TM 28 Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 Jeg kommer til å gjøre det når magen blir litt større. Gjorde det med forige også. Vet at mange sier at det bare er tull med sånt belte. Men personlig syntes jeg at det måtte jo være bedre at beltet ikke lå over magen, heller "under". Dessuten følte jeg at det var mer behagelig å bruke gravidbeltet, iom. at det ikke strammet på magen. Må legge til at jeg måtte ta en ordentlig bråbrems for ikke å kjøre på et skogsdyr, når jeg var ca 5 mnd på vei. I den bilen hadde jeg ikke med meg gravidbeltet. Det gjorde ordentlig vondt og det var skikkelig ubehagelig. Noen sier også at man ikke trenger sånt belte, hvis man bare fester bilens belte ordentlig. Hvordan "ordentlig"? Jeg fant ikke ut av det hvertfall Men det er vel smak og behag, alt ettersom hva man føler er behagelig eller ikke. Ikke er det påbudt heller, så man må nesten bare føle på det selv
Guttemamma75 Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 Setebeltet skal draes godt ned på hofta og strammes godt for å festes ordentlig.. Det blir litt press på magen ja, men alternativet som jo er å ikke bruke belte er jo mye verre.. Tester har vist at gravidbeltene ikke klarer å holde beltet på plass i en evt kollisjon og det har dermed ingen funksjon utover komfort for den kjørende...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå