Gå til innhold

Ang vinterferieuka...

Anbefalte innlegg

Jeg har fri da, fordi jeg jobber i skolen.

Siden vi driver med oppussing har jeg egentlig innmari lyst til å ha ungene i bhg hver dag, dog med korte dager. Det hadde vært så deilig å få ting unnagjort og kanskje også littegrann tid til f.eks avislesing eller soving, hehe.

Hva er damenes dom om dette? F.eks hva tenker de i bhg om at jeg er hjemme og ungene er der?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142915685-ang-vinterferieuka/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva du gjør mens barna er i barnehagen har da vel ikke barnehagen noe med? Sålenge du har barnehageplass står du jo fritt til å velge hvorvidt du vil ha barna i barnehagen eller om du velger å ta dem fri.

Personlig har jeg full forståelse for at du velger å få gjort unna ting, mens ungene er i barnehagen og leker og koser seg. Så kan dere heller bruke tiden sammen og på hverandre når dere er hjemme sammen. Vet ikke hvor gamle barna dine er, men det meste av husarbeid og opppussing tar jo mange ganger så lang tid med små barn hengende i beina. Benytt deg av muligheten når du har den! Og ikke ha dårlig samvittighet for barna, de har det vel kjempebra i barnehagen! Det å få kortere dager en uke er bare en bonus, som alle parter kan nyte godt av. :)

KOS DEG! :D

De er snart 2 år og 4 år, og det ikke bare tidkrevende, men umulig å male etc med dem hjemme.

Så hyggelig svar, det hadde jeg nok ikke ventet. :-) De ansatte i bhg har jo ikke noe med det, nei, men tror nok de syns det er rart at man ikke vil tilbringe tid med ungene sine når man kan, ehehe...

Gjør det med god samvittighet :)

Jeg har sønnen min i bhg man, tirs og ons i vinterferieuka - enda jeg har forelesningsfri. Men pensumet må leses okke som - og det er enklere når jeg er alene ;) Men han får kortere dager og langhelg :)

Jeg hadde uten tvil levert i bhg og vært effektiv med oppussingen, så kan dere heller kooose dere sammen uten at det trenger å gnage så mye alt du burde gjort :)

At noen i det hele tatt lurer på dette, tyder på at man fortsatt ser på barnehagene først og fremst som et oppbevaringssted for barna mens foreldrene er på jobb. Stadig flere har imidlertid innsett at barnehagen også er til barnets beste uansett hva foreldrene gjør, enten de er hjemme eller på jobb. Aktivitetene i barnehagen har sin egenverdi, og er et meget verdifullt bidrag til omsorgen og oppdragelsen av barna.

Annonse

De i barnehagen har ingenting med hva du gjør når du har fri, og om du sier at du holder på med oppussing så er det ingen som dømmer deg for at du har de i barnehagen. Så lever dem med god samvittighet du, ungene har det bra i barnehagen. Tror nok det er kanskje vel så greit å lever dem der enn at du kanskje blir litt irritabel over at du ser alt du skulle ha gjordt men ikke får det til med dem rundt seg, + at de kan kanskje kjede seg lit om de skal være hjemme hver dag.

Selvfølgelig kan du ha ungene i barnehagen! Blir sikkert ikke riktig like tidlig på morran og heller ikke like lange dager, så da blir det jo en "annerledes-følelse" for ungene uansett. Dessuten vil jo ungene gjerne være i barnehagen og leke, det vil i alle fall frøkna her...

Du betaler for barnehageplassene og bruker dem som du vil!

Frøkna her i huset får en dag eller to sammen med meg, men så reiser jeg til utlandet og blir borte i 4 dager i vinterferien, jeg... Og hva mann og barn gjør de dagene legger jeg meg ikke borti. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...