Gå til innhold

Gravid etter sterilisering...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner jeg har behov for å lufte mine tanker i dag....

Min samboer igjennom 10 år og jeg har 3 nydelige barn sammen på 7, 5 og 9 mnd. Vi er begge 30 år i år, så vi starta relativt unge.. Min samboer sa vel egentlig at han var fornøyd etter de to første, og begynte allerede den gang å snakke om å sterilisere seg.. Jeg har alltid ønska meg 4 barn. Jeg var ikke klar for å sette strek etter 2, og vi "forhandla" oss fram til nr 3 som kom i fjord.. Pappaen er veldig glad for alle barna sine, men nå ble bestemmelsen tatt, og han ble sterilisert i beg av okt. Men sååååå.....

Nå sitter jeg her og har venta på mensen i ei uke... Har tatt mini-piller (jeg ammer), men har faktisk blitt gravid når jeg har gått på det før... Men hva er odsene nå liksom?? Jeg hadde nettopp forsonet meg med tanken på at jeg ikke skal ha flere barn. Vi har en ganske vanskelig økonomisk situsjon, selv om vi begge er i arbeid. (jeg er i perm nå da).

Skulle jeg være gravid nå må vi ha større bil osv.. Er stor forskjell på 3 og 4.. Og så er jeg så redd for hvordan min samboer kommer til å reagere i så fall.. Vet han kommer til å foreslå abort... Hvis ikke legge det frem som vår eneste utvei.. Men jeg har tatt en abort når jeg var 17, og da lova jeg meg selv at dette aldri skulle skje igjen,..

Jeg vil ikke si at jeg har slitt etter aborten, for jeg mener valget var riktig da. Jeg har tatt høyskoleutdanning etterpå, før jeg fikk mine 3 søte små. Men jeg hadde lova meg selv at uansett hvilken situasjon jeg var i en annen gang jeg var gravid, ville jeg i vert fall være såpass voksen at jeg kan legge livet til rette for et barn når det melder sin ankomst, selv om det er uventet...

Synst det nesten er litt godt å leve "i uvissa" for øyeblikket.. Da slipper jeg å ta noe valg, og slipper å ta samtalen med min kjære.. Jeg bor langt fra apotek og på bygda.. Så en test er ikke bare bare å trylle frem heller..

Bottom line; Vi er veldig glad i hverandre, men har hatt stor belastnig i forholdet på grunn av økonomi og mye jobb med tre små barn... Han er mannen i mitt liv, og jeg tror ikke han pakker og drar.. Men jeg er redd vi går en fryktelig vanskelig tid i møte om jeg skulle være gravid igjen... :-(

Fortsetter under...

Vil gi deg en god klem.

Jeg tenker at hvis du, tross sterilisering av mannen din og at du tar mini-piller, er blitt gravid igjen, så er det vel en mening i det. Og jeg ser noen fordeler også: du har jo de på 7 og 5 år som er eldre enn den på 9 mnd. Får du ny baby nå, så har du liksom "2 kull" med barn med innebygd lekekamerat. Det er litt lettere, synes jeg, at barn har jevnaldrende å leke med, for da slipper du å underholde minsten (den på 9 mnd) hele tiden.

Selv ville jeg hatt vanskelig for å fjerne et søsken som var i det høyeste uplanlagt. Og jeg vet at for mitt vedkommende, at jeg hadde ikke klart å gjøre det om min mann skulle foreslå det fordi ting blir litt vanskeligere økonomisk. Men dette er hvordan det er for meg.

Jeg tror det meste kan ordne seg om du ønsker å fullføre svangerskapet. Kan fortelle deg at jeg har en vennine som var ferdig med å få barn før hun og mannen fylte 30 år - og flere barn var uaktuelt, for det var bare 2 barn de skulle ha, og de skulle ikke være gamle foreldre. De flyttet til USA for å studere begge to (doktorgrad på begge), og får ikke jobbe siden de er på studentvisa. Og så sprakk kondomen, og der sitter hun gravid, begge to fulltidsstudenter, med to barn på 9 og 11 år, ingen intekt og ingen mulighet å få svangerskapskontroller i USA da de ikke har råd til det. Alt ordnet seg, og nå er de så takknemlig for denne uplanlagte jenta som kom inni livet deres - selv om det har gjort livet langt mer komplisert økonomisk.

Jeg tenker at hvis du, som alltid har ønsket deg 4 barn, tar abort nå, så kan du komme til å angre etterpå. Dere har gått ganske langt for å unngå et svangerskap til, men noen ganger skjer det bare.

Lykke til i avgjørelsen din. Det høres ikke lett ut for deg, og håper at alt ordner seg for deg på den måten som er best for både deg og familien din - hva enn det blir.

En varm klem!

Hei! kjenner meg veldig godt igjen i situasjonen din! Vil tipse deg om å lese tråden min " Uff...en uønsket spire i magen..." Var også 30 år med 3 barn fra før! Hadde planer om sterilisering av mannen, men han trakk seg, blei gravid og han ønsket Abort, veldig vanskelig situasjon, vi hadde det tøft økonomisk på den tid, og det er et stort skritt å gå fra 3-4 barn med tanke på plass og bil etc. Men det ordnet seg for oss :) Vi er no 4 barns foreldre! Mannen min fikk seg ny jobb, og livet smiler til oss! Men de er ikkje til å stikke under en stol at det er en travel kverdag! Lykke til med valget, om du skulle være gravid, det er et tøft valg å ta!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...