Gå til innhold

Noen med peiling? Går snart på veggene her i frustrasjon! (litt langt)

Anbefalte innlegg

Jeg leier en leilighet i et borettslag. Det er 4 leiligheter, så jeg har en nabo vegg i vegg, og folk under meg.

De som bor under meg, har to hunder. Disse hundene står innesperret fra kl 6.50 til ca kl 17 hver eneste dag. Dem hyler som ulver nesten konstant! Ikke bare får jeg vanvittig vondt av dem fordi dem ikke har det bra, men det er også vanvittig frustrerende å aldri kunne sove lenger enn til maks kl 7 om morgenen noen gang. Vi kunne sovet litt lenger om det var rolig her, da jeg går på høyskole og ikke har forelesninger hver dag. En sjelden gang i helgene, kan jeg/vi sove litt lenger. Men stort sett er det full rulle fra tidlig morgen. Dem har en datter på 3,5 år, og det er SINNSYKT lytt her.

Rett etter jeg flyttet inn, så la jeg meg ned på gulvet på soverommet, for jeg hørte noen snakke, og da kunne jeg ordrett høre hva dem sa!

Jeg ble mildt sagt sjokkert, og begynte å skjønne hvorfor hun som eier denne leiligheta, ville flytte herfra, og ikke minst at hun valgte tidspunkter hvor dem ikke hjemme, til å vise meg leiligheten.

For å toppe det hele, så spiller dem trommer hver dag :(

Jeg regner med det er mannen i huset som driver med det.

I helgen som var, ble datteren min og jeg vekket 8.15 på lørdag, noe som er (nesten) greit, men på søndag var klokka 6.10 bare!

Det synes jeg er drøyt! Da var det naboen ved siden av oss som spilte høy musikk. Hva er poenget med det tidlig om morgenen da?!

Jeg har to spørsmål til dere som forhåpentlig har peiling: Bør jeg ringe dyrebeskyttelsen og si fra om hundene? Dem står alene, innestengt (antagelig på boden) i ca 9 timer hver dag. Når dem kommer hjem fra jobb, så slippes hundene på verandaen, og der gjør dem fra seg. Så slippes dem ut før leggetid utpå natta. Skal love dere det ser ut på verandaen deres, for dem plukker ikke opp etter hundene. Men det er ikke mitt problem. Jeg har enda ikke sett en eneste gang at dem har gått tur med hundene. Jeg har bodd her siden september.

I tilegg har jeg lyst til å kreve reduksjon i husleia. Jeg betaler 8000 pluss strøm, tv og internett, så det er mer enn dyrt nok her. (Jeg bor på "landet") Og med tanke på boforholdene, så blir jeg nesten kvalm ved å skulle betale så mye, når livstkvaliteten til datteren min og meg har sunket betraktelig. Vi får jo ikke sove når vi vil, og i helgene er det smelling i dører og bråk hele dagen når vi er hjemme, og kveldene, for dem er ikke ute med datteren sin ever. Eneste gangene vi får fred, er når vi drar ut selv, noe vi gjør oftere og oftere.

Nå har det begynt å gå utover skolearbeidet mitt også:(

Vi skal flytte så fort vi får noe annet, for dette er håpløst :(

Hun jeg leier av mener at bråket fra naboene ikke er hennes problem, så jeg føler hun avskriver seg problemene her. Hun skal selge leiligheten når jeg flytter. 1,5 mill. Lykke til, til dem som skal bo her. Dem vet ikke hva dem går til :/

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...