Emmicke Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Hei, Hadde uttak igår og fikk bare ut 4 egg:( På ultralyd hadde jeg 10 eggposer, men fler var visst tomme og et par for små. Fikk tlf idag om at 2 er befruktet så det var jo gode nyheter:) men med bare 2, er der store muligheter for at det ikke er noen imorgen da..? syns jeg leser om mange hvor befruktede egg faller fra før man rekker innsett. (men de fleste har litt fler å gå på enn meg da) Jeg har liksom ikke råd til å miste noen.. De sa ingenting om frys, er det noe jeg får vite imorgen da? Om de 2 ubefruktede er gode nok til å fryses..? På forhånd takk for svar:)
Aget Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 Heisan Gratulerer med 2 befruktede egg,mange får ikke engang det:) Det kommer an på kvaliteten om de klarer seg eller ikke. Sist gang fikk jeg ut 5 egg,alle ble befruktet,men bare ett klarte seg og var av topp kvalitet,fikk heller ingen på frys. Tror foresten de bare fryser ferdig befruktede egg! Første gang så fikk jeg ut 7 egg og 4 befruktet seg og 3 klarte seg,ett ble satt inn, og 2 i fryseren. De to på frys tålte aldri opptining. Skjønner skikkelig godt at du er nervøs for morgendagen,men prøv å slapp av og tenk at det er egentlig ikke så mye du for gjort. Tenk gode tanker og ta vare på deg selv? Jeg har bare gjort dette 2 ganger og de jentene som holder på mange mange ganger har et mot som jeg virkelig beundrer. Skikkelig tøff prosess altså!! Lykke til i morgen Emmicke:)
Endelig ny spire i magen Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 Jeg fikk 16 egg i går. Ringte nå for å høre hvordan det var godt. Det var 4 egg som var umodne, 12 fikk mikroinjeksjon og 3 ble befruktet, Så 2 av 4 egg er slett ikke verst! Jeg skal sette tilbake kl 13.30 i morgen. Super spent på om de har overlevd natten og om hvordan de har delt seg. Og ikke minst om de setter inn 1-2 egg og om det kommer noe på frys! Masse lykke til!
Satya Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 Det er utrolig spennende dager du er inne i nå! I første omgangen vår fikk vi ut 5, 2 ble befrukta, men ingen var brukelige. Denne gangen fikk vi ut 3, alle ble befrukta, 2 var brukelige og ble satt inn - og i dag er jeg 4 uker på vei! Det er kun eventuelle befrukta overskuddsegg som blir fryse ned, de som ikke ble befrukta er dessverre uten verdi. Krysser fingre for at du får satt inn et flott egg eller to i morra!
Dr mamma Skrevet 17. februar 2011 #5 Skrevet 17. februar 2011 Hei. Jeg vil bare si at jeg fikk ut få egg på begge forsøkene mine, det siste som deg, to av fire befruktet. Kun ett var av bra kvalitet viste det seg. Etter første (mislykkede)forsøk fikk jeg to på frys, ett klarte seg og ble til vårt første barn. Etter andre forsøk ble det faktisk barn av det eneste brukbare befruktede egget:-) Så det er muligheter her! Lykke til.
BeBe_83 - nr 2 i oktober Skrevet 17. februar 2011 #6 Skrevet 17. februar 2011 Skjønner at det er lett å henge seg opp i antall, men ved IVF så er kvalitet alfa og omega:) Jeg får ikke ut spesielt mange egg, på tre forsøk har jeg fått ut 6, 2 og 8 egg, og kommet til innsett hver gang, fått 7 egg på frys og blitt gravid to ganger. Mange får ut masse egg, og får gjerne satt inn, men får ingen på frys. To av fire befruktede er bra, håper du har gode egg som deler seg slik de skal og at du blir ruger i dag! Man fryser ikke ubefruktede egg ve IVF, det er kun de som deler seg "perfekt" som er gode nok til frys Lykke til!
håpefull *er mamma* Skrevet 17. februar 2011 #7 Skrevet 17. februar 2011 Generelt er det slik at få egg = gode egg. Ganske logisk, spør du meg, og det stemmer ihvertfall ganske godt ut ifra mine erfaringer. I Porsgrunn sa legen at de eggene som ser bra befruktet ut dagen etter uttaket, oftest klarer seg videre ;-) Dette har også stemt for meg ;-) Ønsker deg masse lykke til!!!
Endelig ny spire i magen Skrevet 17. februar 2011 #8 Skrevet 17. februar 2011 Hvordan gikk det med deg i dag Emmicke? Jeg fikk satt i ett 4 delt egg. De to andre var ikke helt bra så de forsvinner vel ut i vasken.... xxxx fingrene for at vi sitter med gulleggene nå
Endelig ny spire i magen Skrevet 17. februar 2011 #9 Skrevet 17. februar 2011 jeg har byttet nick fra endelig spire til venter ny spire
Emmicke Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #10 Skrevet 18. februar 2011 Tusen takk for svar alle sammen:) Er supert med et forum med jenter som går gjennom det samme som en selv, ikke alltid så lett å prate med andre om tanker og spørsmål rundt dette. Jeg fikk satt inn et 5 delt egg igår:D Det andre som ble befruktet var ikke mulig å fryse dessverre. Håper virkelig det lille frøet klorer seg fast. Vi fikk med ultralydbildet fra innsettet, ganske moro å ha:) (spesielt om det blir en liten baby av dette) Så moro at vi er helt likt i løypa "venter på ny spire i magen":) Gjør du noe spesielt for forhåpenligvis bedre sjansene? Har tatt jevnlig akupunktur jeg da, og skal gå minst en halvtime tur hver dag. Puls var visst bra. Og grapefruktjuice visstnok, hva gjør man ikke hehe. Er vel tilfeldighetene som rår til slutt vel, men skade gjør det vel ihvertfall ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå