ungmortil3 Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Lille tulla mi på 3 uker har fått et forferdelig bleieutslett og ingenting jeg prøver ser ut til å virke. Har prøvd med mye lufting, hyppig bleieskiften, kun bruk av vann og klut, løveapotekenes stellesalve, buts bees bleie salve og babyline silksalve.. Det blusset opp fra ingenting til noe som lignet vabler på hele stumpen. Etter en dag "sprakk" vablene, men nå er hele stumpen rød og sår. Noen med gode tips her?
Gjest Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 Bruker Inotyol når utslettet er som verst. Smører på et tykt lag og etter en dag, eller to, så er hun fin igjen.
kinaputten Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 hei, det kan høres ut som om det er sopp. På apoteket kan du kjøpe noe som heter krystall fiolett som skal pensles på og da forsvinner det hurtig. bare vær obs på at det kan gi flekker på tøyet. her kan du lese mere om krystall fiolett og sopp http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/hud-og-haar/bleieutslett
Maxilla Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 Jeg har også god erfaring med Inothyol. Det kan også være lurt å bruke krystallfiolett 0,1% liniment som virker mot bakterier og sopp. Pinsle på, la lufttørke og smøre på med sinksalve.
Tullball Skrevet 16. februar 2011 #5 Skrevet 16. februar 2011 Potetmel i bleia!! Funker som bare det. Hadde samme problemet som deg med åpne, veskende sår. To dager med potetmel fiksa det.
Maxilla Skrevet 16. februar 2011 #6 Skrevet 16. februar 2011 Jaa, potetmel funker kjempebra, glemte å nevne det:-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. februar 2011 #7 Skrevet 16. februar 2011 Inotyol er supert, og tar det verste bleieutslettet over natta! Men hvis det ikke bedrer seg etter et par dager med Inotyol kan det også være sopp, og da er Canesten det beste=)
drømmen Skrevet 16. februar 2011 #8 Skrevet 16. februar 2011 Jeg anbefaler Bepanthen salve! Fås kjøpt¨på apoteket! Småen min hadde også samme utslett når han var et par uker, og med denne salven forvant det på bare 24 timer! Salven er også forebyggende og kan brukes ved å smøre stumpen etter hvert bleieskift, selvom den ikke er sår. Det har jeg gjort, og han har ikke vært sår siden! Han er i dag 3,5 mnd!
ungmortil3 Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #9 Skrevet 16. februar 2011 Tusen takk for tips! . Da skal jeg kjøpe både den ene og det andre på apoteket imorgen .
Maya:-) Skrevet 16. februar 2011 #10 Skrevet 16. februar 2011 Ser det bir foreslått Krystallfiolett, for all del prøv alt annet først. Jeg viste ikke bedre og smurte på dette på stumpen til datteren min da hun var 1,5 år og har aldri hørt henne skrike sånn av smerte noen gang, hverken før eller etter. Var etterpåklok å sjekket litt rundt hva jeg fant av info om Krystallfiolett og en voksen som selv hadde brukt det beskrev det som å ha åpne sår for så så klemme en hel sitron over. Det var vist helt forferdelig. Jeg kastet hele falsken dagen etter og det kommer aldri inn i huset vårt igjen. Ble skikkelig sint på legen som anbefalte dette, og uten å gi noe som helst varsel om at det var vondt.
bitthen Skrevet 16. februar 2011 #11 Skrevet 16. februar 2011 Inotynol er visst vidundermiddel har jeg hørt. Er det sopp må du vel bruke Canesten. Som foreslått over her. For å forebygge senere anbefaler jeg deg å FØNE STUMPEN på kaldluft (Glem aldri kaldluft!) Når stumpen er helt tørr og fin får man ikke bleieutslett. Mini er nå 8 mnd og har aldri hatt det. Dessuten elsker de føneren - det er jo bare bonus
Omor Skrevet 16. februar 2011 #12 Skrevet 16. februar 2011 På eldstemann var det kun Inotyol som hjalp. På mellomstemann fungerte kun Aselli sårsalve. Og på minstemann fungerer begge deler. Verken A-krem eller sinksalve har fungert på noen av mine. Er jeg tom for salve bruker jeg potetmel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå