Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 16. februar 2011 #1 Del Skrevet 16. februar 2011 Hei. lurer på om noen av dere har erfaring med dette. Jenta mi blir 5 år i slutten av april. Og hun har hele tiden slitt med litt dårlig konsentrasjon. Dette har vært et tema på hver foreldresamtale i bhg nesten helt fra starten. Hun klarer ikke sitte rolig i samlingsstund, har vanskelig for å konsentrerer seg når det er uro rundt hennne, vanskelig for å ta i mot fellesbeskjeder, begynner ofte å gjøre andre ting enn det hun får beskjed om. Ang språket så stokker hun om på ordene, slik at det virker utydelig for andre å forstå hva hun sier. Hun er forvirret ang. nårtid hun skal bruke feks. i,på,til osv. Bhg har jobbet med dette, tatt henne med i mindre grupper, "tvinger" henne til å sitte å gjøre ferdig ting hun holder på med. Hun vil oftest bare slippe det hun holder på med og begynne med noe nytt. Når vi er hjemme syntes jeg hun konsentrerer seg godt noen ganger. Kan sitte å tegne en halv time, perle, legge puslespill. Men merker at hun som regel ikke tar godt i mot beskjeder her heller, som at hun skal kle på seg. blir litt mas fra min side da. Barnehagen vil kontakte helsestasjonen nå for å få tips fra dem. På 4,5 års kontrollen fanget helsestasjonen også opp dette med konsentrasjon og kanskje litt utydelig språkt. Har dere vært borti dette? noen tips for å bedre konsentrasjonen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142915263-d%C3%A5rlig-konsentrasjon-og-omstokking-p%C3%A5-ord-hos-5-%C3%A5ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lissi* Skrevet 16. februar 2011 #2 Del Skrevet 16. februar 2011 Kjenner meg igjen i endel av det du skriver. Gutten min blir 5 år nå i februar, og stokker litt om på ordene. Også slik som bøyinger av verb. Kan feks. si "gådde" isteden for "gikk". I tillig er han ikke så flink alltid å ta imot beskjeder. Sier jeg feks. at han skal gå og ta på seg sko og jakke, er det som regel bare skoene som kommer på. Bh har søkt om hjelp til han fra høsten. Da får han faste tider noen kommer å jobber med han. Det skjer mye i hodet hans merker vi:-) Vi gir korte beskjeder, for da er det lettere for han. Dessuten gjentar vi setninger han sier feil....slik at det blir rett. Merker det hjelper. Konsentrasjon når det gjelder å gjøre ting (tegne, perle, puslespill...) sliter han ikke med. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142915263-d%C3%A5rlig-konsentrasjon-og-omstokking-p%C3%A5-ord-hos-5-%C3%A5ring/#findComment-142915492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥♥ ? ♥♥ Skrevet 16. februar 2011 #3 Del Skrevet 16. februar 2011 ADHD ??? Det er det eneste som jeg tenker på når jeg leser dette, er oppvokst med en bror som har den diagnosen og kjenner meg sånn igjen. Jeg ville nok tatt turen til lenen og bedt og udredning NÅ før hun begynner på skolen. Får hun da en diagnose får hun hjelp fra dag 1 og viss ikke så er iallefall det ute av verden, da må det andre fagfolk inn i bilde. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142915263-d%C3%A5rlig-konsentrasjon-og-omstokking-p%C3%A5-ord-hos-5-%C3%A5ring/#findComment-142915616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 16. februar 2011 ja jenta mi sier feks gå der hun burde si gikk, men har hørt henne ord som gådde ja. Nå skal jo bhg kontakte helsestasjonen, så får vi se hva de bestemmer. Hun går allerede i en språkkgruppe i bhg. Ellers så er hun veldig snill og omsorgsfull, og kommer overens med de fleste, er skjelden sint. Det er bare den uroen i kroppen hennes Jeg tenker med en gang barnevernet, er redd for å bli meldt fordi "hun ligger etter" i utviklingen. jeg er ikke så kjempebekymret for språket da hun er to språklig. Men jeg er mer bekymret for konsentrasjonen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142915263-d%C3%A5rlig-konsentrasjon-og-omstokking-p%C3%A5-ord-hos-5-%C3%A5ring/#findComment-142915664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå