trøndermams Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Hei og hallo til alle dere :-) Jeg er mamma til E som er født nov 09, og vi har bestemt oss for at E skal få et lite søsken helst rundt sommeren 2012. Da har jeg regnet ut at jeg må bli gravid i rundt sept/okt 2011. Men her kommer spørsmålet. Jeg har hormonspiral som jeg har hatt siden aug.2010. Når må jeg ta ut denne for å kunne bli gravid rundt okt/sept? Kommer mensen regelmessig rett etter man har tatt ut? Ble gravid på første forsøk sist da jeg slutta på pillen. Håper noen av dere har erfaringer dere vil dele. Onsdagsklem fra meg
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 Dette kan variere veldig! Noen blir gravide med en gang, mens andre må prøve en stund. Hos meg fikk jeg normal syklus og EL med en gang, men allikevel gikk det 5 mnd. og 6 pp før spiren satt. Lykke til
Endeligtobarnsmamma Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 Jeg tok ut spiralen i oktober, og har først nå i januar/februar hatt min første ordentlige syklus.... Har slitt med ubalanse i hormonene etter uttak, dvs uregelmessige sykluser, ingen EL og masse graviditets symptomer Så jeg anbefaler deg å heller ta den ut noen mnd for tidlig og heller bruke annen prevansjon dersom det ikke "passer" å få barn før sommeren 2010.
trøndermams Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2011 Takk for svar. Da tror jeg at jeg prøver å ta ut i mai kanskje. Så får det bli den gode gamle gummien intill vi er klare for å prøve :-)
Nuffy Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Hei! 14. januar 2011 - Fjerna hormonspiralen 17. januar 2011 - Mensen 18. februar 2011 - Positiv graviditetstest Hurra! Det gikk mye fortere enn jeg hadde trodd;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå