mysig Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Har tenkt meg en tur sørover til i området Stavanger - Forus - Bryne for å shoppe litt idag og målet er å finne mammaklær. Ganske deprimerende prosjekt egentlig, eg synest det er håpløst vanskelig å finne greie klær. Dette er min tredje graviditet og eg synes vel at utvalget er dårligere enn nokon gong:-( HM har jo litt å velge mellom, men det blir jo til at alle gravide her bruker samme klærne....
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 Det er håpløst! De fine buksene koster 1200 kr og det synes jeg er litt drøyt for noen mnd bruk. Blir lettere til sommern , da kan vi gå i kjoler og sånn:-) Lykke til med jakten!
NostraStoria Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 Jeg vet! :/ På Hennes har de faktisk noen veldig fine mørke mammabukser som ligner litt på tights - med mye stretch i! De har også noen t-skjortekjoler i dameavdelingen som du fint kan bruke som topp. Her er det bare å kombinere med en kortere genser utpå eller cardigan. De har også en nydelig lang kjole som ikke er mammakjole, men helt perfekt til i sommer, den blå som er vist på tv i det siste. Har v-skjæring både fremme og bak + empireliv. Jeg må si at selveste mammaavdelingen er ganske traust altså, men vær litt kreativ og kombiner med topper/gensre fra dameavdelingen. Da kan du sette sammen en del fine klær! Syns kilden sin H&M er bedre enn den på kvadrat. Kvadrat har et utrolig rotete "system".
pitt-pott-nøtt Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 Ta en tur på BITTENS i stavanger sentrum. Der har de en hel etasje med mammaklær. Damen som jobber der er VELDIG salgskåt så du må ikke bli revet med på alt hun sier :-)
NostraStoria Skrevet 16. februar 2011 #5 Skrevet 16. februar 2011 De har jo bare kjerringklær der...(!) og veldig innpåslitne selgere.
eigerøy Skrevet 16. februar 2011 #6 Skrevet 16. februar 2011 Bittens i Stavanger har ekstremt masete og innpåslitne selgere. (to gamle damer). Men nå i mitt fjerde svangerskap må jeg desverre kaste inn håndkleet (nok en gang) og oppsøke den butikken. Innimellom alle kjerringklærne har de noen fine og normalt utseende svarte bukser som er fine å ha på jobb. Jeg arbeider i et firma med kleskoder og kan ikke gå med dongeri hver dag, og ikke passer jeg det heller når kroppen er ca 20 kg pluss og lite lekker;( Mitt råd er å planlegge hva du trenger og kun besøke butikken en gang. Det gjorde jeg i mitt forrige svangerskap, men tror du jammen meg ikke de kjente meg igjen denne gangen..... Jaja, H&M er ikke noe alternativ for meg når det gjelder bukser, men både logg og vanlig dameavdeling har mange fine bluser og tunikaer som passer til en stor flott mage. Synes det er rart at det ikke er marked for flere butikker som selger mammaklær og har et større utvalg. Det er jo mange gravide som ønsker både å se bra ut og å føle seg vell? Jeg nekter hvertfall å trø på meg en joggis og traske rundt i den i 9 mnd! Lykke til med å finne klær og skriv inn tips om dere finner butikker eller nettsteder som selger fine normalt utseende klær som passer til en kropp med former;))
sommerbebi Skrevet 16. februar 2011 #7 Skrevet 16. februar 2011 Jeg bestilte en del fine mammaklær på Laredoute.no. Jeg kjøpte også en del klær av merket Mamalicious på Svangerskapet på Majorstuen (Oslo). Det merket kan også kjøpes på Nelly.no. Ellos.no har også gravidklær, men har ikke bestilt der selv..
mysig Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 16. februar 2011 Heilt enig med deg Eigerøy, det må da være et stort marked for mammaklær. For fem år siden hadde både Lindex og KappAhl mammaklær, nå er en heldig om en finner en og annen nisjebutikk som klarer å klore eg fast. Det ble ingen "mammaklær" på meg i dag, men fant to cardigans på vanlig HM avdeling som kunne brukes. Når det gjelder bukser så har eg ikkje 20, men 40 ekstra kg, så eg får vel finne meg i å enten bruke thights de neste 5 mnd eller investere i en litt dyrere bukse. Når det gjelder nettbutikker, som desverre ikkje hjelper stort når en skulle hatt klærne i går, så vil eg tipse om La-Vida.no som har en del fine klær som ikkje er alt for dyre. Har bare handla i den fysiske butikken, men regner med at nettbutikken fungerer bra den også.
lykkelig79mod Skrevet 16. februar 2011 #9 Skrevet 16. februar 2011 Har du sjekka ut LaVida i Haugesund? De har salg nå, har kjøpt masse fint der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå