Gå til innhold

Snøballkrigen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nu er jeg finnmarkings selv, men for en dårlig reklame for finnmark... kunne de ikke finne noen ungdomma som jobba eller som gjor nå anna en å sitt å drikk å røyke å lage unga?? hvordan i alle daga skal dæm få folk til å ville fløtte dit når dem ser holdninga til dæm ." nu må du slutte mamma å mase om den her jobbinga det e jo tross alt bare to år sia æ lætta på ræva sist.. eller æ har ikke pæng t husleia me brennvin har æ .. "

Man kan jo ikke fløtte til vardø for yukigassen som e fra fredag til søndag en gang i åre..

Folk i vardø e vel grei det skal ikke stå på det , men sånn som nrk fremstille dæm e da helt feil

Helt enig med 09.39.

Jeg er nordlending og blir flau på vest-finnmarks vegne:(

Herlige mennesker, men de har jammen meg valgt de som stikker seg mest ut. Virker som det bare er knulling og blank sprit som er tidsfordrivet gjennom vinteren.

Nekter å tro hele Vardø er slik.

Neitakk:) Hilsen ei fra Troms..

Vet jo at finnmarkinger ikke er sånn egentlig, så ja. Synd de er fremstilt sånn.. De finnmarkingene jeg kjenner er ikke sånn, de jobber masse faktisk! Men skal sies at her jeg bor ( lite sted) er det mange som går på trygd og virker egentlig ikke til å bry seg mye om det, eller har veldig lett for å sykemelde seg for de minste ting og gjerne gå hjemme når de lett kunne jobbet.. Mens jeg mer eller mindre kjedet ræva av meg de 3 mnd jeg gikk på dagpenger.

Annonse

Det latterlige med hele programmet er jo at det skal vise et stykke av utkants-Norge hvor alt er på hell med fraflytting, konkurser og arbeidsledighet, og man skulle tro at noe av hensikten var å inspirere noen til å ville flytte dit. Dessverre er jeg ikke særlig inspirert. Tror nrk har gjort Vardø en stor bjørnetjeneste.

Det kan jo føre til at folk får mer medfølelse med dem som bor i distriktene, og blir mer oppmerksomme på følgene av fraflytting når de ser han Thor Valter og rørleggerfirmaet?

Fraflytting har med manglende distriktspolitikk å gjøre.

Når folk flytter fra sør til nord er det på grunn av jobb, og det ser ikke ut til å være noen jobber i Vardø. Ikke engang en bensinstasjon.

Litt rart at de ikke kan bruke bygningene som står til nedfalls til noe. Det kunne for eksempel vært et gratis fjøs... Noe å tenke på for meg selv kanskje :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...