Gå til innhold

Hva gjør jeg med dette?? Ang sykemelding og sur sjef.... :-(

Anbefalte innlegg

Begynte i ny jobb i august i fjor og har vært en del borte. Har vel brukt 4 egenmeldinger til sammen på meg selv og syke barn (har to barn fra før og en samboer som er borte 14 dager av gangen), og var sykemeldt i 4 uker da jeg opererte mandlene.

Nå er jeg altså 14 gravid og har vært 50% sykemeldt forrige uke, samt denne uka. Jeg har bekkenløsning og en jobb hvor jeg står, går og løfter store deler av dagen, så er derfor jeg er sykemeldt.

I går fikk jeg forlenget sykemeldingen min 1 mnd fremover, da jeg har mye mindre smerter nå som jeg bare jobber halve dager.

Sjefen min spurte i går om jeg skulle jobbe vanlig til uka igjen. Nei, sier jeg, og forteller at den har blitt forlenget. Da kikker han på meg med det sykeste blikket og sier: "Du kødder nå, eller??!" Nei, sier jeg....

Da begynner han å mumle om at han er ganske lei, at han aldri har vært borti noen som er så mye syk og spør meg om jeg er klar over hvor mye problemer jeg lager.

Jeg sier at jeg skjønner, men at jeg ikke velger å ha bekkenløsning og får ikke gjort så mye med det....

Da sier han ikke så mye mer, han bare tramper av gårde og er sur resten av dagen... Gjør han noe, så gjør han det mer høylytt, han stønner, sukker og andre ting som tydlig viser at han er irritert.

Vi er kun 3 stk som er ansatt på jobben. Meg, en annen og sjefen... Føler meg til tider veldig tilsidesatt, oversett og alene på jobb. Sjefen min og han andre sitter ofte på kontoret alene, lukker døra og lar meg stå igjen alene... Etter at jeg ble sykemeldt har det flere ganger gått 4 timer uten at noen av de snakker til meg. Jeg sier alltid hei når jeg kommer, men får såvidt hei tilbake...

Føler heller ikke at jeg blir forstått mtp smertene mine... Jeg blir satt til å vaske gulv, på steder hver det er kronglete å komme til osv.

Jeg skjønner at en sykemelding på et lite arbeidssted kan lage problelmer, men burde det gå utover meg?? Hater å dra på jobben om dagen, vet at det blir en tid hvor jeg ikke føler meg velkommen eller ønsket....

Skal ha et møte med sjefen min og sjefen hans neste uke, pga fravær og tilrettelegning. Tenkte jeg skulle ta opp en del av dette da. Nå skal det forøvrig sies at jeg gjerne VIL jobbe, så mye og så lenge som mulig. Men ikke under disse forholdene... Uff...

Måtte bare få ut litt fustrasjon, hvis noen har noen tanker eller råd så kom med det! :o)

Fortsetter under...

Uff, hørtes ikke lett ut dette. Men du jobber med 2 menn? Generelt har de litt vanskeligheter for å sette seg inn i situasjonen til en gravid dame.....

Vil bare ønkse deg lykke til og håper dere finner en løsning:)

Uff så dumt av sjefen din da...Men jeg syns du skal legge vekt på det du skrev om at du gjerne vil jobbe men når de driver med å fryser deg ut på den måten så er ikke motivasjonen din akkurat på topp for å komme på jobb heller..si at du er sykemeldt i den grad du trenger og syns at de kunne legge til rette for deg angående det og ikke fryse deg ut,hvor morsomt er det da å komme på jobb..la dem svare for seg!!

Å får du ikke tilrettleggeing så er det jo snart at bekkenløsningen blir verre og da resulterer i full sykemelding..få dem til å forstå :)

Jeg hadde en sjef som skulle "tvinge" meg til å jobbe under direkte helsefarlige forhold(for babyen)siden det ikke er forsket på hva konsekvenser det er for babyen og jeg ikke kunne legge frem dokumentasjon på at det er farlig) men jeg fikk sv.skapsperm av legen så jeg slapp heldigvis det:)

masse lykke til :) gi dem inn ;)

Du kan fortelle sjefen din det at så lenge plagene er svangerskapsrelatert, så får han igjen alle pengene for det! Han slipper unna den karensperioden på 16 dager som ved annen sykemelding! Han kan faktisk ansette en helt annen person som vikar i resterende stilling! Han taper ingenting på det!

Ja det må du også si som Trultemora her skriver,han får godskrevet all sykemlding som er sv.skapsrelatert:) det hjalp på humøret til min sjef hvertfall,ble ikke så ille å ha meg sykemeldt da liksom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...