Gå til innhold

Bjeffende hund hos naboen...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei det er når han gå på jobb om morgenen at helvete bryter løs. Tenker jo på den stakkars hunden også som sikkert er ensom og stressa. Jeg kan ikke så mye om hunder, men de løper vel ikke rundt og bjeffer for moro skyld eller?

Men hva får han gjort med det da?

Det skal også nevnes at han bare har bodd over meg i tre uker, hvor lang tid trenger normalt en hund for å bli komfortabel med sitt nye hjem?

HI

Ikke normalt av hunden å bjeffe slik uansett hvor kort tid den har bodd der. Har tydeligvis seperasjonsangst eller lignende. Men det må du ta opp med eier, hunden kan ikke ha det sånn. Trygge hunder faller til ro når eier drar og ligger som oftest å sover når de er alene. Har desverre ingen tips, men det er heller ikke ditt ansvar, men mindre du vil være barnevakt hver dag. Si i fra til eier.

Anonym nr. 2 over her..

Annonse

Vi hadde samme problemet i sommer. Da hadde naboen 2 hunder hvor den ene bjeffet/gråt konstant etter eieren var gått og frem til hun kom hjem. Vi ga beskjed, eneste hun sa var at han roet seg etter en stund...noe han aldri gjorde. Jeg syntes serilst synd på den hunden som stod der å var redd og som selvfølgelig ble sliten av all den bjeffingen.

Det mest irriterende var helgene nå hun reiste ut tidlig på kvelden og kom hjem sent på natt og hunden holdt det gående om natten. Vi kunne ikke sitte i stuen når hun forlot hunden sin for det er så lydt her i rekkehuset vi bor i. Vi rømte ned i kjellerstuen og skrudde tv-en på veldig høyt.

Vi prøvde det meste, vi pratet med henne. Sendte sms til henne etter klokken 00.00 i helgene for å høre om hun kunne komme hjem slik at vi fikk ro i huset og kunne få sove. Alle de nærmeste naboene klaget til henne jevnlig. Den ene gangen lot hun hunden være i hagen til klokken 01.30 om natten og vi var veldig nærme å klatre over gjerde for å hente hunden.

Vi (les: vi og naboene som klaget) pratet med dyrebeskyttelsen her for å høre hva vi kunne gjøre. Vi pratet med politiet.

Det er desverre ingenting å gjøre. Det blir ikke sett på som dyremishandling at et dyr er alene....selv med angst. Vi kunne anmelde forholdet hvis vi så dyret bli fysisk mishandlet eller hvis vi ble så forstyrret at ingen i nabohusene fikk sove....det var jo ikke tilfelle for det var kun jeg som ikke fikk sove (jeg sover veldig lett og våkner av det meste).

Heldigvis (for oss) så gikk hun lei av masingen/klagingen fra alle naboene og flyttet. Lurer på hvordan hunden har det i dag....sukk.

Naboene våre klaget over at vår hund sto og bjeffet hele dagen, vi synes at det var superfint at de ga beskjed. Nå ligger han under pulten min på jobben og er bare grei :-)

Gi beskjed på en grei og ordentlig måte du så ordner det seg nok :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...