Gjest Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Hva slags bil har dere?? Da tenker jeg på hvordan får dere plass til 3 bilstoler (ikke nyfødt seter, men de fra ca 1 år og oppover). De skal jo ha de stolene noen år, og vi trenger tips om hvilke biler som rommer 3 bilstoler:)
Younameit Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 Hei ! Hadde akk tenkt meg inn å skrive et lignende innlegg, så hopper på din jeg da :0). Vi har 3 små, og er nå på jakt etter ny bil. Det blir mest sannsynlig en nyere vw Touran 7 seter. Går det virkelig 3 barneseter baki den ? Ryktet sier så. Noen med erfaringer fra den ? Dieselgjerrig ? Jeg liker best Ford s-max. Syns den er tøffere og større med 3 store bakseter. Noen erfaringer fra den noen ? Dette er disse 2 bilene med god plass og 3 vanlige bakseter, som er aktuelle for oss. Vi vil ha 2 ekstra seter helt bakerst, greit å kunne ha med flere iblant.
Gjest Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 Vi har også lurt litt på touran, men er så usikker på om man får tvillingvogn bakerst. Dersom man får 3 seter vedsiden av hverandre da... Må vel finnes noen med erfaring her inne håper jeg:)
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 Jeg tenkte også på Touran, har ingen erfaring selv. Men jeg har 3 yngre brødre, og vi har bestandig hatt Caravelle hjemme hos oss. Helt til vi "barna" ble så store at vi begynte å kjøre selv. Husker dette som veldig praktisk, mamma slang vogna, de oppblåste strandlekene, ski, sykler eller hva det måtte være inn i bagasjen og det var god plass overalt. Den er jo svær da, men genialt at man slipper å klappe sammen vogna f.eks. Jeg tenker faktisk tanken litt selv, selv om jeg bare har 1. Vi satt høyt i baksetet så vi hadde oversikt ut og ingen ble noen gang bilsyke - og vi var på MANGE bilferier! God plass mellom setene bak også. Og det er enkelt for passasjeren foran å komme baki bilen i fart dersom det skulle bli høyst nødvendig med noe årning i baksetet. Så det er vel den bilen du garantert får plass til alt du vil ha Etterhvert som vi vokste ut av alle setene våre og minstemann kom hadde vi 6-seter, 4 på rad i baksetet. Det fungerte også veldig bra Hvor tette er dine?
Gjest Skrevet 16. februar 2011 #5 Skrevet 16. februar 2011 samboer vil ikke ha caravelle sjø, men jeg ser meget godt det positive med det:) De blir veldig tett. 12 mnd mellom førstemann og tvillingene som kommer. Så jeg må planlegge litt:)
Mamma til 5 <3 Skrevet 16. februar 2011 #6 Skrevet 16. februar 2011 Vi har for ikke så lenge siden kjøpt oss S-max og vi er superfornøyd me den:)) er meget pen og se på også Har heller ikke hørt noe negativt om den.
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 16. februar 2011 #7 Skrevet 16. februar 2011 Den er ikke akkurat vakker, men fryktelig lettvin. Og så får'n med seg alt man vil på ferietur f.eks. 12.mnd ja, da blir det liv i leiern Blir sikkert koselig da! Selv om det sikkert blir litt mye helt til å begynne med Langt på vei da?
Mamma`n til <3<3<3 Skrevet 16. februar 2011 #8 Skrevet 16. februar 2011 Vi har nettopp bestilt oss splitter ny Touran 7-seter som kommer til juli. Så håper tvillingene holder seg inne til det:)) Det ble den bilen pga fleksibiliteten med setene og at man kan ta bort og endre setene ganske mye. F.eks bruke kun 2 av setene rett bak sjåfør/foran og evnt ett sete av de ekstra for å få mer luft og plass.... Lykke til m bilkjøp:)) P.s(Jeg ville egentlig ha ny Sharan, men den er svindyr...nesten 650 000) den er større bagasjeplass på... Abre med 7 seter er ca 10cm mindre bagasjeplass i dybden pga setene er er.... Men ift salgsverdi senere, er det visst supergunstig og 12000 kr ekstra for dette(ny) er da ikke så dumt!
Gjest Skrevet 17. februar 2011 #9 Skrevet 17. februar 2011 puttelita og gofisen : jeg er 17 uker på vei:) det skal nok bli travelt ja:) Men så er vi raskt ferdige å da;) hehe Mamma`n t Signe+2 imagen!! Har dere testet bilen at det blir plass med 3 seter??? Jeg tenker ikke da på maxi cosi seter, men de større setene. Hvis Touran skal være aktuelt, så blir jo de 3 første setene opptatt av barn, også blir de to bakerste setene lagt ned for å få plass til tvillingvogna, og blir d da plass til tvillinvogna? Jeg vil helst gå for Touran jeg også dersom det faktisk ER plass til alt:)
AJS Skrevet 17. februar 2011 #10 Skrevet 17. februar 2011 Tvillinger? Pluss en liten baby fra før? Det må jeg si. Jeg er gravid igjen med en, dattern min er 6 mnd snart. Jeg er allerede bekymret for at hun ikke vil få den mammaen hun fortjener. Det blir jo slitsomt når de er i den alderen. Løpe rundt med stor mage og greier. Pluss våkennetter etter det. Jeg har forresten nissan qasqhai+2. Kjøpte den i fjor. Veldig bra til oss! Masse lykke til!
Gjest Skrevet 17. februar 2011 #11 Skrevet 17. februar 2011 Jeg vet d kommer til å bi slitsomt AJS... Men vi får gjøre d beste ut av det:) Gratulerer med ny bebis til deg:) Du kommer nok til å være en bra mamma uansett om det bir travelt skal du se:)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 17. februar 2011 #12 Skrevet 17. februar 2011 Hei. Vi kjøpte akkurat en ny toyota verso 7 seter. Vi venter 2 tette og har 3 tenåringer som bor hjemme. Vet at du kan få plass til 3 barneseter i den. Nå trenger vi bare to seter da, men du kan visst stille på setene og justere dem litt som du vil. Får bilen til uka, gleder meg. Fra før har vi en 1.5 år gammel toyota avensis st.vogn, men den synes jeg ikke er særlig romselig hverken i bagasjerommet eller i baksete når en har bakovervendt sete, så den byttet vi nå inn i versoen. Masse lykke til med tvillinger på vei. Skal på tidlig ul til onsdag. Får satse på det kun er en der hehe. Minsten er nå 7 mnd og så har vi jo 3 hjemmeboende tenåringer+ en som bor med sin samboer.. Fullt hus hehe.
Glade meg:-)3 småjenter<3 Skrevet 17. februar 2011 #13 Skrevet 17. februar 2011 Vi kjøpte oss ny S-Max da gravitesten var positiv sist vår! Nå er snuppa 2.5 uke så vi har fått testet ut med 3 barneseter! Funker kjempe bra. Nå har vi Britax multiTech,Britax kidfix og Britax baby safe bak(ser ut som den reklamen jo). Vi har 7 seter så ved behov kan vi sette et barn bak også. Vi valgte S-Max siden den er større enn Touran. Hadde passat tidligere, den er ganske lik på str som Touran. Erkjempe god å kjøre og god plass til barna. I ferien hadde jeg faktisk på en tur 5!! barneseter og barn med! Ikke noe problem, men tok tid å få alle på plass! Nok med tre ja!
Gjest Skrevet 17. februar 2011 #14 Skrevet 17. februar 2011 Takker for tilbakemelding katta76.2teensog2tette.i okt. og Glade meg:-)3 småjenter<3. Tilbakemld til samboer gis! Det var veldig folksomt hjemme hos deg katta76.2teensog2tette.i okt hehe.. kanskje du får dra nytte av teåringene med tanke på barnepass etterhvert da:)
2tettebabyer Skrevet 17. februar 2011 #15 Skrevet 17. februar 2011 toyota hiclass :-) genial bil så får dere plass til vogner og .-)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 17. februar 2011 #16 Skrevet 17. februar 2011 Hehehe, ja får håpe det. Jenta mi på snart 14 er veldig interessert, men er værre med guttene på snart 17 og 18!!! jenta mi bor annenhver uke hos sin far, merker det er lettere den uka hun er her hehe. Har bedt henne passe lillegutt litt i sommer da jeg blir ille plaga med bl. Greit for henne å tjene noen kroner. Håper du får et greit sv.skap. Ikke lett med masse plager når man har en liten en fra før. Stooor klem og lykke til med bilvalget
Gjest Skrevet 17. februar 2011 #17 Skrevet 17. februar 2011 Takk skal du ha katta! Du har jo skikkelig voksne barn jo! Sprekt å starte med småbarn igjen altså!! Vi finner nok stornok bil tenker jeg:)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 17. februar 2011 #18 Skrevet 17. februar 2011 Hehehe, ja ikke sant. Hadde jeg aldri trodd, men etter at min x forlot meg for en annen etter 17 år så traff jeg min drømmeprins etter ett år og han hadde og 2 tenåringer fra før akkurat som meg. Etter det gikk det radig unna. Skulle jo kun ha ett kjærlighetsbarn, men vi synes at lillegutt måtte ha et søsken siden de andre barna er så store. Og så må jeg si at jeg koser meg på en helt annen måte nå enn jeg gjorde når jeg var 17 og 20. Tok meg selvsagt masse av barna mine, men hadde studier, dårlig råd og husbygging. Nå er vi etablerte (har masssse gjeld), men vi klarer oss fint og jeg skal være hjemme 2-3 år med barna. Så nå håper jeg bare jeg ser et bankende hjerte på ul til onsdag siden vi mistet i ma uke 14 før lillegutt. Men har sunne symptomer så håper det går bra. Ha en flott kveld. Stooor klem
Gjest Skrevet 18. februar 2011 #19 Skrevet 18. februar 2011 åååå.. D var jo ei koselig historie da:) (ikke at du ble forlatt selvfølgelig)! Men da skjønner jeg:) Også var du ung ja da du fkk de første. Begynte sent jeg. Allerede 30 vettu, men men. Så d blir ikke noen atpåklatter her, eller eventueller kjærlighetsbarn:) Fint å høre at du koser deg og at du skal være hjemme med bebiser:) UL går nok bra! Krysser fingrer..
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 18. februar 2011 #20 Skrevet 18. februar 2011 Tuuusen takk. Er så flott at du skal ha tvillinger så kjapt etter nr en. De kommer til å få et kjempebånd. hvor langt er du på vei nå, og hvordan er formen din? Jeg har fått kvalme så det holder og en tretthet uten like hehe. Men er alt vel med lille spire så skal jeg holde ut. Bruker å være kvalm/kaste opp frem til slutten av uke 20. Klem
Gjest Skrevet 18. februar 2011 #21 Skrevet 18. februar 2011 Det var iallefall et sjokk:) Men gleder meg nå! Jeg er 17 uker på vei nå Kvalmen har vært forferdelig. Den kommer og går enda. Har heldigvis kvalmestillende fra lege. Kvalm til uke 20?? D er jo lenge, og du bruker å være d.. huff huff... Jeg hadde ingen problemer med første svangerskapet, så dette er nytt for meg:) Holde ut skal vi når vi er kommet så godt i gang:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå