Vilhaentil! Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Jeg har time på sykehuset på mandag for å bli strippet. Jeg er moden og 1 cm åpning og barnet ligger langt ned i bekkenet. Lurer på andres erfaring med stripping, førte det til noe bortsett fra slitsomme maserier og hvor moden var du evt. når du ble strippet? Og andre opplevelser ved å bli strippet:)
Gjest Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 Da jeg ble strippet for litt over 1 årsiden, førte det maserier i over 2 uker. Jeg var moden og hadde 2 cm åpning og ble strippet 3 ganger uten at det førte til noe annet enn maserier. Ble satt igang dagen etter siste stripping, de tok vannet mitt og fra første ri til h*n var ute tok 2 timer og 20 min. Jeg kommer ikke til å ville bli strippet denne gangen tror jeg, dersom jeg skulle få tilbud om det. Ting får gå sin egen gang:)
Løvinna82 Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 vet ikke om det hjalp, men det gjorde SYYYKT VONDT!!!! Nå er jeg 32 uker på vei, og tenker at det skla jeg ikke gjøre igjen, men når jeg er fødeklar så tenker jeg at jeg kanskje er villig til å prøve det meste! hehe
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 Ble strippet en ukes tid over termin. Hadde da 1cm åpning og var umoden. Da fikk jeg svake murringer, og blødde litt etterpå. Fødselen startet 3-4dager senere, og babyen var ute 5 dager etter strippingen (to uker etter termin). Tror vel kanskje det uansett hadde kommet igang så lenge over termin, og ja det var hinsides smertefullt... På en annen måte en selve fødselen. Kanskje jeg gjør det igjen, men det spørs hvor lei jeg er av å vente..
NostraStoria Skrevet 16. februar 2011 #5 Skrevet 16. februar 2011 De gangene jeg ble strippet var jeg umoden - og det eneste det førte til var smerter og ubehag. Verste var når spesialisten på sykehuset gjorde det ca 1 uke for igangsetting, han var ikke redd for å ta i et tak for å si det slik....ouch!
ltn :) Skrevet 16. februar 2011 #6 Skrevet 16. februar 2011 ja ser at det er ingen som har vært heldi av di som har svart her. jeg ble strippet 31 jan jeg var moden og 2 cm fødselen min startet en 30 min etterpå.
Vilhaentil! Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 16. februar 2011 Huff, jeg ble faktisk strippet selv for 5 år siden og kan ikke huske at det gjorde såå vondt. Men det var jo ikke direkte behagelig da. Eller kansje jeg bare har fortrengt smertene, hehe.. Dette var sent på kvelden og neste morgen tok de vannet så jeg vet egentlig ikke om det ville gitt effekt. Er avdelingsoverlegen på føden som skal strippe meg, så jeg er ihvertfall ikke bekymret for at hun vet hva hun gjør og hun tar nok garantert godt i for hun virket rimlig gira på å få ut ungen og helst uten medikamenter.. Er 37+5 på mandag så regner med at jeg kansje må til pers flere ganger før det blir action, ellers så snakket hun jo også om å ta vannet.. Takk for svar, nesten så jeg angrer jeg spurte (hehe), får satse på at det ikke er like vondt for alle;)
Vilhaentil! Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 16. februar 2011 Godt at noen har hatt nytte av det ltn , håper jeg er like heldig som deg! Syns du det var ekstremt vondt du også?
Jomfruen76 Skrevet 16. februar 2011 #9 Skrevet 16. februar 2011 Hei. Kan noen fortelle meg hva stripping går ut på?
Vilhaentil! Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #10 Skrevet 16. februar 2011 Hei. De tøyer/utvider åpning av livmorhalsen med hendene for å "provovsere" fram rier og fødsel:)
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 16. februar 2011 #11 Skrevet 16. februar 2011 Jomfruen76: Ved stripping kjenner jordmor på livmortappen, og presser en eller to fingre inn i den, for noen hjelper det på modning/åpning. Ble strippet for 3 uker siden selv, var da fult moden, men funket dårlig hos meg, fikk ingen smerter eller ubehag når hun gjorde det, ingen blødning etterpå (som er normalt) og null kynnere/masrier eller rier etterpå, så det ble vi enige om at vi ikke gjorde igjen, bortkastet tid hos meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå