Gå til innhold

Vonde tanker sliter meg ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg sliten. Har det bra med svangerskapet. Det nærmer seg, og er glad for det.

Det som plager meg er at det er så mye som går så veldig innpå meg. Triste reportasjer på nyhetene for eksempel. Hører jeg om en sak om feks barnemishandling, er det nok til at hele dagen er ødelagt. Jeg takler rett og slett ikke å høre om noe vondt eller noen som har det vondt. Spes ikke barn. Alle blir jo mer eller mindre lei seg av triste saker, men jeg klarer rett og slett ikke å legge det ifra meg. Kan gå å være på gråten i dagesvis. Kanskje det går lettere innpå meg nå når jeg har en liten gutt selv som jeg elsker så høyt at det er til å grine av, og kan tenke meg at hormonene spiller en viss rolle og. Jeg prøver å tenke positivt og lure vekk disse tankene, men det er forferdelig vanskelig. Vil bare sitte å holde rundt gutten min hele døgnet, men det går jo ikke.

Virkeligheten gjør meg rett og slett deprimert.

Er det bare meg, eller er det flere "overhormonelle" mammaer der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

joda, kjenner det jeg og. sliter jo med å få puls ofte. så black swan på kino, følte meg melankolsk i et døgn etterpå. fikk puls under filmen også. syns også at psyk.påkjenninger er tøffere som gravid enn ellers. leste en artikkel om barnevernsbarn som bodde på barnehjem, som måtte bytte barnehjem flere ganger og de følte seg ikke ivaretatt, da kom tårene og det føles helt meningsløst når barn lider, blir helt satt ut. ja en blir sliten av å være så "følelsesmessig åpen"...

Skrevet

Jeg også kjenner meg igjen. Slitsomt å være sånn altså. Må bare styre unna artikler og reportasjer som jeg ser kan være om ting jeg blir satt ut av. Hjelper jo ikke akkurat noen at jeg føler meg helt nedkjørt i flere dager. Er vanligvis nærtagende og veldig empatisk, men under graviditeten er det jo helt umulig å styre det. Ikke godt. Håpe du holder ut, og klarer å styre unna det som setter deg mest ut, i hvert fall en stund. Klemmer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...