Gå til innhold

Hvordan ordner man bilde til pass til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ordne pass til lille, men hvordan funker det egentlig? Tar man bilde i fotoboks på stasjonen, tar de bilde for deg, eller har man med seg? Og hvordan skal baby se ut på bildet? Vanskelig å posere.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, jeg har akkurat søkt om pass til mini på 3 1/2 mnd.

Fikk beskjed om at mini måtte kikke rett frem og ha munnen lukket.

Lett for dem å si :) Mini har nesten aldri munnen lukket, kun når han har nedover munn :)

Bakgrunnen skulle også være hvit. Jeg fikk bilde tatt hos fotografen, hvor dela en hvit klut over skulderen min også holdt jeg mini opp og litt vekk fra meg.

Fikk ikke et bilde hvor han hadde munnen lukket, men damen på konsulatet godtok det uansett, så nå håper vi minis pass kommer snart så vi kan reise litt >:)

Skrevet

vesla var vel 8mnd når vi første gang fikk pass til henne.. vi dro til en fotobutikk i nærheten av politistasjonen der tok de pass bilde av henne.. vi holdt henne sittende på en stol slik at vi bøyde oss ned så di ikke fikk med noe av oss.. vi måtte ta ett par bilder siden de ikke skal smile å vår lille smilte.. tror de er for liten til å ta i slik automat, de fikk hvertfall vi beskjed om

Skrevet

Vi tok passfoto i fotobutikk. De la lillegull på en hvit genser på gulvet faktisk. Hun har et lite smil i munnviken, men det ble godkjent på politistasjonen. Hun var vel 5 mnd da.

Lillebror har ikke fått pass enda.. ;)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Vi spilte "dumme" på politistasjonen og sa at vi ikke visste at vi måtte ta bilde hos fotograf, så vi fikk bruke automaten de har. Så holdt vi ham opp og forsøkte så godt vi kunne å få ham til å våkne, men det var jo fånyttes...han var bare litt over en måned hehe...så han har bilde av seg selv i passet, sovende, med handa på haka ;-)

Skal bli morsomt å vise ham når han blir stor!

Skrevet

Vi ordnet pass på mandag, så hvis du bor i Oslo er det automat for å ta bilde på Grønland politistasjon. Her hadde også baby munnen åpen men det gjorde ingenting.

Skrevet

Jeg tok faktisk bildet selv, redigerte og beskjærte i photoshop og fremkalte i fotobutikken:-) I utgangspunktet ikke lov, men de i fotobutikken hadde ikke sjans til å ta et bilde av mini med øynene oppe. Godkjent ble det. Ellers har jeg sett at Japan Photo har en sånn hvit pute hvor babyen kan ligge på og som støtter fint hodet.

Skrevet

Jeg gjorde det også selv, og dama på stasjonen sa ingen ting.

Skrevet

Da vi fikk pass på Grønland, så tok han som ekspederte oss bildet. Jeg antok at de alltid gjorde det med babyer jeg, men tydeligvis ikke. Nå skal vi ha pass til nr 2, så da burde jeg kanskje sette meg inn i bildereglene da.

Skrevet

Vi var hos fortograf og tok bildert når han var ca 3 md. Fotografen tok en titt oppi vognen og så at han lå på en ensfarget hvit pute og sa, fint, da tar jeg bare bilde av ham slik han ligger i vogna. Funket fint det. Hans erfaring var at det funket mye bedre enn å holde opp så små babyer.

Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

Oi, jeg er glad jeg så denne tråden :) Vi skal ut og reise med mini i juni, og jeg ante ikke at han måtte ha eget pass! Det kunne fort ha blitt stygt på gardermoen :P

Skrevet

Hahahaha, Jeg prøvde 3 ganger: enten gapte hun, lo eller gråt. Så nå er jeg i ferd med å gi opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...