Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg og! har alltid følt det ikke passer seg å støvsuge på badet. men gjør det kjapt likevel, lettere å vaske da..

men har tenkt på det. hvorfor gjorde vi aldri det hjemme? altså hvorfor gjorde aldri mamma det? hm...

håper noen vet! nysgjerrig nå

Jeg leste det i et OBOS blad for en god stund siden og har lurt på det siden ;) Det var ei, som jeg mener var utdannet innen rengjøring (?) og hun kom med tips til rengjøring av badet og da stod det at man ikke skulle støvsuge, men ingen forklaring på hvorfor.

Gjør det selv da siden vi tørker klært på badet og det blir veldig for støvete...

Annonse

Jeg føler også at jeg gjør noe feil når jeg svipper innom med støvsugeren. Samme med vaskerommet.

Det eneste jeg kan komme på som kan være feil med det er kombinasjonen mellom elektrisitet og vann og fukt i støvsugeren som heller ikke er heldig.

Når vi kjøpte sentralstøvsugeren vår prøvde de å selge oss en som tålte vann. Jeg takket nei. Den kunne støvsuge i dusjen uten å være redd for at det lå igjen litt vann, eller ta yttergangen rundt sko osv.

Jeg takket nei med et "hvem støvsuger vell i dusjen?"

Men jeg har maaaange ganger vurdert på om jeg burde angret når jeg skulle ha støvsuget yttergangen hvor det plutselig står hundreogørten våte sko. Angrer på at jeg ikke spurte hvordan det er med rørene i veggen? Hadde de tålt å risikert litt vann/fukt? Ser det ikke for meg akkurat.

Jeg gjør det heller ikke, men sambo gjør det. Jeg tenker at det hender at eldstemann tisser litt på gulvet når han står og tisser. Synes det er utrolig uhygienisk å dra med seg støvesugeren på do faktisk, for det man eventuelt drar med seg derfra sprer man ut over resten av huset.

Äkkurat som jeg vasker badet til slutt og vasker kluten i vaskemaskinen etterpå. Synes det er utrolig ekkelt. Vet jo aldri hva gjester eventuelt gjør når de låner doen heller, mulig de bommer på doen når de står og tisser (guttene) uten at det synes.

Jeg MÅ støvsuge på badet før jeg vasker det!

Hvis ikke blir jo bøtta og kluten full av hår og støv med en gang...

Enig i det med støvsugeren rundt do da, så når jeg tar badet vasker jeg vasker, badekar, dusjo og do først. Så tar jeg en klut og vasker gulvet rundt toalettet før jeg tar støvsugeren. Da er det hvertfall ikke urinrester på gulvet;)

Med 3 jenter (med langt hår), en langhåret katt og en hund i hus så blir det en del hår på badet så støvsugeren blir flittig brukt der:)

Annonse

Det skal selvsagt være tørt på badet om du gjør det hvis ikke støvsugeren er beregnet for vått.

Er det fliser på badet, kan du få trøbbel om det blir noe galt med støvsugeren og du skal reklamere. (noen jeg kjenner som fikk det for noen år siden).

• 13 år senere...

Gammelt forum ser jeg, men fant denne da jeg hadde samme spørsmål.

For dere som sier at man drar med seg bakterier.. det gjør man vel da også med å gå inn på badet med sokker o.l. og så går videre i resten av hus/leilighet, eller vasker dere badet såpass mye?

Anonymkode: ede48...b46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...