celma Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Er i uke 37. Blir fulgt opp på sykhuset med ul hver tiende dag, da det i uke 35 ble oppdaget vekstavvik på 13-14%. Bare lurer på om det er andre som ligger under kurven på symfysemål event har en liten en i magen, og hvordan det går. Eller om noen har vært borti det før. Føler egentlig at jeg skal være glad vi er såpass langt i svangerskapet at vi ikke skal uroe oss for mye da den fint kunne overlevd om den kom nå, men det er liksom tilstede i hodet hele tiden..
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Her er det andre veien. 8+ i uke 24 og ny ul på torsdag. Blir spennende å se hvor stor babyen er nå.
Nr. 5? Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 her er -8% i uke 34, skal på ny UL nå den 24, er da 36 uker. Ellers er alt bare bra
marsprins Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 Vi fikk avflatende sf-mål i uke 33. Måtte til ul-kontroll og vekstestimering hos gynekolog. Det ble da slått fast et vekstavvik på - 17 til 20 %. Vi ble selvsagt redde for at det skulle være noe galt og gikk rundt å tenkte masse på dette. Har i dag kommet hjem fra kontroll i uke 37 og er fremdeles godt på minussiden. Men babyen har det bare bra, alle vitale tegn er på topp og tok forrige gang en CTG for å undersøke hvor mye han tåler. Et vekstavvik på inntil -22 til 22 % er innenfor normalen. Noen babyer er bare programert til å bli litt mindre en gj,snittet (det er som oftest tilfellet). Det vil si at babyen deres blir litt over 3000 g til termin dersom du ikke føder for tidlig. Et vekstavvik kan også skyldes at babyen ikke har det helt bra, dårlig blodgjennomstrømmning i navlestrengen, sviktende morkake,lite fostervann eller andre årsaker. Det er derfor dere blir fulgt opp med kontroller. Jeg ville ikke bekymret meg hvis jeg var dere, har endelig funnet roen selv etter noen uker med unødvendig bekymringer. Magen min er fremdeles i liten, men junior virker frisk og fin ut i fra alle målinger og slik jeg føler det selv. Dessverre ligger han i seteleie og vi har fått innvilget ks 28 februar - 2 uker før termin. Det at dere har en litt mindre baby kan kanskje føre til en litt lettere fødsel Lykke til!
marsprins Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 Vi fikk avflatende sf-mål i uke 33. Måtte til ul-kontroll og vekstestimering hos gynekolog. Det ble da slått fast et vekstavvik på - 17 til 20 %. Vi ble selvsagt redde for at det skulle være noe galt og gikk rundt å tenkte masse på dette. Har i dag kommet hjem fra kontroll i uke 37 og er fremdeles godt på minussiden. Men babyen har det bare bra, alle vitale tegn er på topp og tok forrige gang en CTG for å undersøke hvor mye han tåler. Et vekstavvik på inntil -22 til 22 % er innenfor normalen. Noen babyer er bare programert til å bli litt mindre en gj,snittet (det er som oftest tilfellet). Det vil si at babyen deres blir litt over 3000 g til termin dersom du ikke føder for tidlig. Et vekstavvik kan også skyldes at babyen ikke har det helt bra, dårlig blodgjennomstrømmning i navlestrengen, sviktende morkake,lite fostervann eller andre årsaker. Det er derfor dere blir fulgt opp med kontroller. Jeg ville ikke bekymret meg hvis jeg var dere, har endelig funnet roen selv etter noen uker med unødvendig bekymringer. Magen min er fremdeles i liten, men junior virker frisk og fin ut i fra alle målinger og slik jeg føler det selv. Dessverre ligger han i seteleie og vi har fått innvilget ks 28 februar - 2 uker før termin. Det at dere har en litt mindre baby kan kanskje føre til en litt lettere fødsel Lykke til!
marsprins Skrevet 15. februar 2011 #6 Skrevet 15. februar 2011 Vi fikk avflatende sf-mål i uke 33. Måtte til ul-kontroll og vekstestimering hos gynekolog. Det ble da slått fast et vekstavvik på - 17 til 20 %. Vi ble selvsagt redde for at det skulle være noe galt og gikk rundt å tenkte masse på dette. Har i dag kommet hjem fra kontroll i uke 37 og er fremdeles godt på minussiden. Men babyen har det bare bra, alle vitale tegn er på topp og tok forrige gang en CTG for å undersøke hvor mye han tåler. Et vekstavvik på inntil -22 til 22 % er innenfor normalen. Noen babyer er bare programert til å bli litt mindre en gj,snittet (det er som oftest tilfellet). Det vil si at babyen deres blir litt over 3000 g til termin dersom du ikke føder for tidlig. Et vekstavvik kan også skyldes at babyen ikke har det helt bra, dårlig blodgjennomstrømmning i navlestrengen, sviktende morkake,lite fostervann eller andre årsaker. Det er derfor dere blir fulgt opp med kontroller. Jeg ville ikke bekymret meg hvis jeg var dere, har endelig funnet roen selv etter noen uker med unødvendig bekymringer. Magen min er fremdeles i liten, men junior virker frisk og fin ut i fra alle målinger og slik jeg føler det selv. Dessverre ligger han i seteleie og vi har fått innvilget ks 28 februar - 2 uker før termin. Det at dere har en litt mindre baby kan kanskje føre til en litt lettere fødsel Lykke til!
marsprins Skrevet 15. februar 2011 #7 Skrevet 15. februar 2011 Trykk bare en gang ble visst litt for vanskelig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå