Gå til innhold

Er det mange alenemødre/fedre som tar sovetabletter når dere er alene med barna om natten??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Etter at mannen min døde tok jeg INNSOVNING tabletter en periode.

Er vel ikke helt det samme som sove tabletter kanskje, men de jg tok var helt uproblematiske. Legen forsikret meg om at jeg våknet hvis barna skulle våkne og det gjorde jeg ved den minste lille lyd....

Viktigste var at jeg fikk sove så jeg fikk den energien jeg trengte til å ta meg av barna i den tunge tiden....

Var vel kanskje ikke helt det du lurte på, men det finnes jo så mange ulike hjelpemiddel hvis man sliter med søvnen.

Mitt problem var selve det å få sove pga savn, bekymringer osv... men når jeg først fant søvnen så gikk det bra....

Det er det 5000 forskjellige svar på, men hovedsvaret er vel at mødrene og fedrene trengte søvn. Søvnmangel er som kjent en torturmetode.

Som regel så står valget mellom en utslitt foreldre som blir psykisk ustabil pga søvnmangel eller en foreldre som er sliten, men har kontroll på psyken.

Hva ville du ha valgt?

Nei jeg har aldri gjort det og skjønner ikke at man tør gjøre det når man er alene med barn. På lik linje med at jeg aldri ville drukket meg full med barna i huset. hvis det skulle bli brann er jeg ansvarlig for å få meg og to barn ut av huset. Om barna våkner av mareritt skal de slippe å bli mer redd fordi de ikke får liv i mamma. Eller om barna blir syke med smerter, spysjuken, tisser seg ut eller annet.

Sovetabeletter funker ikke når man skal ta seg av barn.

(innsovningstabeletter er noe helt annet da våkner man om det er noe om en litt groggy.)

Jeg har gått med totalt manko på søvn i snart 4 år som en blanding av nattevåk når barna var små (2 tette) at jeg har problemer med å få sove (noe jeg har slitt med hele livet) og at det ser ut til at mine barn tar litt etter meg og kan være våkne mange timer midt på natta,og da sjelden samtidig.

Alikevel ville jeg aldri tatt sjangsen på noe slikt.

Annonse

Jeg fikk beskjed av legen min at de faktisk ikke hadde lov til også skrive ut sovetabletter til aleneforeldre, pga. faren for å ikke våkne om barne skulle våkne. Vet ikke helt om jeg går på den at de ikke er lov, men det kan jo ikke være skikkelig trygt med skikkelig sovetabletter om man er alene?

Tenk om barnet våkner å klare å sette seg i farlige situasjoner! Som f.eks. å gå ut..

Jeg har aldri ikke våknet av barna eller annet når jeg tar sovetabletter. Når en av ungene er våkne så våkner jeg alltid før mannen min (som da ikke bruker noe)

(Hun som tar hver natt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...