Gå til innhold

Hva skal dere gjøre i vinterferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vinterferien nærmer seg med stormskritt, og vi har foreløpig ingen planer...

Var meningen eldstejenta skulle en tur til farmoren sin, men tror nok det var store ord fra farmor og at det faller ut av planen..

Mann min jobber hele uka, men jeg har fri:-)

Men, hva skal vi finne på? Jeg har ei jente på 6 og en gutt på 3...

Hva skal dere gjøre i vinterferien?

Skrevet

Jobbe :o(

Eldste skal på SFO og minsten i bhg.

Er vel masse og finne på i vinterferien. Kanskje litt avhengig av hvor dere bor. Sjekk ut http://aktiviteterforbarn.no/ fin oversikt over mye av det som finnes rundt omkring. Kanskje det finnes en egen side i din lokal avis om aktiviteter som skjer i nærmiljøet.

Sånn kjapt foreslått så skøyter, ski, aking, badeland, lekeland, kino o.l.

Skrevet

Vi har ikke fri så begge skal jobbe og ungene skal i bhg.

Kanskje dere kan gjøre noe lokalt på dagtid mens mannen er på jobb?

Skrevet

Er det heilt vanleg for "alle" å ha fri i alle skuleferiar? Her i huset går det i alle fall ikkje opp med talet på ferieveker for skule og jobb, så vi skal jobbe som normalt. Eg jobbar dog berre 60%, og ungane har alltid fri hhv ein og to dagar i veka (begge går i bhg, dei er 3 og 5,5 år).

Eg skal faktisk på teater med eldste onsdagen i vinterferieveka, og med lille laurdagen, men det var heilt tilfeldig at det blei den veka. Det var då dei vi skal gå saman med kunne.

For oss blir altså vinterferieveka ganske nøyaktig lik som alle andre veker, bortsett frå at det kanskje blir noko rolegare på jobb (jobbar i bhg).

Tips til aktivitetar med ungane:

* pakk med varmt vatn på termos, rett-i-koppen-mat/suppe, frukt og kjeks og gå på tur i marka

* lag bål i hagen og grill pølser/fiskekaker/pinnebrød og kok vatn til kakao

* bake, bake, bake

* leikeland

* museum (naturhistorisk er ein slager her i huset)

* om du bur i Bergensområdet: Akvariet

* teknisk museum/vitensenter (om det fins i nærleiken)

* ta ein tur med lokaltoget (om det fins), berre for å ha prøvd det

* har vener frå skule/barnehage fri? Super tid for play date!

* kino

* teater

* "kino" heime med film, dempa belysning og popcorn

God vinterferie :o)

Skrevet

Vi har fått påspandert en uke på et spa hotell på Norefjell :D

Jeg er høygravid (og sykemeldt), så blir dårlig med skigåing, men satser på å bruke bassenget myyye..:) Mannen i huset følger skoleruta, så han har også fri.

Kanskje dere kan;

-dra i svømmehallen

-gå på ski/aketur

-grille i hagen

-besøke venner/familie (kan jo besøke farmor en tur?)

-ha bakedag

-kino/teater om det finnes nær dere

-gå på skøyter

-ta en tur på biblioteket

-bygge masse med lego, lese bøker, rollespill, bygge hytte osv :)

-...også er det lov med litt ekstra tv/film når det er ferie, spesielt om det er så kaldt at man ikke kan gå ut :)

Skrevet

Her i huset er det jeg som har vinterferie, og ingen annen.....

Jeg reiser utenlands på onsdag, og tar vel frøkna fri fra barnehagen i alle fall mandag, og kanskje også tirsdag. Hva pappa'n gjør mens jeg er borte legger jeg meg ikke opp i.

Skrevet

Vi har ingen store planer enn å kose oss og gjøre hva vi vil.

Ungene skal til farmor og mormor til helga og hvor lenge de blir vet jeg ikke enda. En onkel kommer og vet ikke når han drar enda, så får se det litt ann.

Eneste vi har planer om er å bowle men noen venner.

Blir nok en kafetur også.

Vi har skogen, akebakke og skiløyper rett utenfor huset så vi trenger ikke å planlegge noe.

Mulig vi tar en tur på hytta, men om vi kan sove der vet vi ikke før vi kommer dit. Spørs om vannet er fryst eller ei, orker ikke å bruke bøtte som do vis vannet er fryst. Men vi kan fiske på isen om det er tykk nok is enda, om ikke kan vi dra ut robåten og fiske.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Bare jentungen som har vinterferie, og hun skal til pappaen sin. Mannen min skal jobbe mandag til onsdag borte, og vanlig torsdag og fredag. Jeg reiser til Kiel med venninda mi lørdag i vinterferien, uten menn og barn :)

Skrevet

Er så heldig å jobbe i skolen, så har fri hele vinterferien. Vi reiser da noen dager til mormor. Litt selskaper som står for tur, før vi setter snuta mot fjellet og hytta. Skal bli deilig å bare slappe av litt.

Hva med skitur, aking, tur generelt, museum, kino, kafè.

Skrevet

Jenta vår skal noen dager på hyttetur med mormor og morfar. Mini og jeg skal være hjemme. Mannen skal jobbe, i tillegg reise med jobben noen dager. Håper på fiiiiiiiiint trillevær :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...