Gå til innhold

Hvilepuls på 100! Det er farlig ikke sant?

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen og fikk vite at jeg har 100 i hvilepuls.. Og ganske høyt blodtrykk! Det kommer av stress, og jeg ble sykemeldt fra skolen og fikk beskjed om å få avlastning hjemme... noe som ikke går, ingen som kan/vil passe ungene eller hunden.. (Er alenemor!)

Skal tilbake i morgen for ny sjekk...

Men ikke helt bra dette nei?

Fortsetter under...

Nei, ikke helt bra. Du bør nok prøve å se etter muligheter for å gjøre om livet litt. Mindre stress, mer avlastning, trene litt og spise sunt. Masse bra mat der ute for de som må gjøre noe med blodtrykk og stress.

Rundt 100 i hvilepuls og høyt blodtrykke er svært helseskadelig over tid. Hva sier legen din? Regner med du følges opp tett.

Hva er det som gjør at pulsen din er så høy?

Personlig har jeg hvilepuls på 38-40. Så høy puls som 100 har jeg når jeg løper rolig. (Idrettsutøver)

Så hadde jeg hatt 100 i puls hele tiden, må det være stor belastning for kroppen.

Annonse

Ja, jeg har slitt litt psykisk i det siste, for mye å tenke på en gang, slitt meg helt ut.. Begynte å føle meg svimmel og uvel for en uke siden, og puster tungt. Og det er jo ikke rart, med det legen fant i dag. Skal på videre kontroller fremover nå. Legen følger godt med, for hun likte ikke det hun fant...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...