Gå til innhold

Supertidlig ultralyd (ca uke 5)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde ultralyd når jeg var 6+1, og det var ingenting der, bare svart. På ny ultralyd ved 7+0 så vi spire og hjerte :) Har i en tidligere graviditet sett hjertet ved 6+3.

Håper dere får se noe, men vær forberedt på at den ikke har begynt å vokse ut fra livmorveggen enda :)

Lykke til :)

Hmmm... Hvorfor vil du utsette det skjøre forsteret for ul så tidlig? Jeg forstår at du vil på ultralyd, men de som virkelig kan noe om dette anbefaler ikke ul før i uke 9. Hvis gravitesten er positiv så er du jo gravid. Hvis du er veldig redd for at det ikke er noe der, så kan du lett gå til legen og ta blodprøve og måle hcg med noen dagers mellomrom. Da får du er like riktig svar som ul i uke 5, men det er bare mitt tips da. Uansett lykke til.

Vi så absolutt ingenting. Jeg trodde jo at om vi ikke ser hjertet, så vil det vel være noe å se, men nei... det var helt tomt. Så håper virkelig dere får se noe, men ikke gi opp håpet om det ikke er noe å se. Jeg trodde jeg kanskje var kortere på vei, men på neste ultralyd, så var størrelsen riktig :)

Annonse

Nå svarer jeg for Hi her, men hun har på bligravid fortalt om svake tester og lave hcg verdier på blodprøvene. Hun er visst lege så hun vet vel hva hun gjør, og i hennes situasjon ville nok jeg gjort det samme tror jeg..

Gjest ^Mimsy&spire^

Hei!

Jeg har hatt lave og unormalt stigende hCG-nivåer og brunlig utflod. Er selv lege og har snakket med en gynekolog, som anbefalte UL for å utelukke svangerskap utenfor livmoren (ex.u). Det er en stor fordel å oppdage det tidlig, da man risikerer å miste en eggleder eller blø ihjel. Og UL har aldri påvist skadelige effekter på fostre, så jeg har ingen betenkeligheter :) Skal i tillegg ta nye hCG-nivåer til uka. Ellers er jeg enig i at det kanskje hadde vært unødvendig å ta UL "bare for att..." Lykke til til deg og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...