Gå til innhold

uke 25+0 og bare kjent to små spark av småen i dag...

Anbefalte innlegg

Er altså uke 25+0 i dag og har bare kjent to små spark på rappen i dag ca. kl. 12.00... Det er en ellers ganske aktiv gutt som lager liv gjennom hele dagen og spes på ettermiddag/kveld hjemme på sofan og i dag har eg ikke kjent NOE! Har kjent liv hver dag siden romjulen...

Har også hatt litt "vondt" i livmoren i dag i form for en sviende smerte i livmorsveggene på en måte...beste måte å forklare på....burde eg ringe til lege og høre ka de sier eller er eg litt paranoid? :S

Fortsetter under...

Har du prøvt å spise søtt og drikke varmt/kaldt? Og på dager der en selv er litt aktiv kan en rett og slett glemme litt å kjenne, så det kan være liv uten at en legger merke til det.

Babyen kan også ha snudd seg og sparke mer bakover slik at ikke kjenner det.

Men har du prøvd å f.eks drikke noe kaldt, og det fortsatt ikke kommer noe etter en halvtime, så synes jeg godt du kan ta en telefon til føden og høre hva de sier. De kan vurdere situasjonen, og ta deg inn til sjekk hvis de synes det er nødvendig.

Sist svangerskap hadde jeg en dag hvor jeg bare kjente et eller to svake dunk i løpet av dagen. Ble mer og mer nervøs, og det er grusomt! Var passert 30 uker, men husekr ikke helt hvor langt jeg var på vei. Ringte føden, og de ville ha meg inn. De koblet meg til CTG (?), og jeg skulle trykke på en knapp hver gang jeg kjente liv. Da ble han helt vill og sparket hele tiden. Var så pinlig! Hadde lyst å snike meg ut, men neida, skulle til ultralyd også. Følte meg så dum! Men jormor sa ved neste kontroll at jegh adde gjort det riktige, så var godt å høre.

Lykke til!

ikke nøl med å ringe hvis du er i tvil!

Du kan prøve to store glass iskaldt vann.. drikker de fort! mulig det kan vekke mini.. det mått jeg gjøre på søndag, for da ble det riolig inni der... men tok to isvann på rappen og la meg på sofaen,,, et kvarter så vart det masse liv!

Lykke til!

Hei :)

Her er jeg 25 + 4 i dag, og har hatt det helt likt som deg... Kjennt mye liv i det siste, og siste mnd har jeg merket et visst aktivitetsmønster hvor mini er aktiv mest ettermiddag/kveld og midt på natten.. i dag og i går er han plutselig mer rolig og har bare kjent 2 tydelige spark både i dag og i går...

Regner med han bare har en roligere dag, og gjerne ligger i en stilling hvor jeg ikke kjenner det så godt - men vurderer å ringe føden for å spørre om jeg bør komme inn til sjekk om det fortsetter slik i morgen..

Vet ikke om dette hjalp deg så mye, men kan vel være en viss trygghet i at flere har det slik.. så lenge vi har kjennt noe er det vel et godt tegn?

Hei opplevde akkurat det samme som deg, bare at det varte en hel uke. Var vant til å kjenne skikkelige spark og bevegelse, men så sluttet det nesten helt. Jeg kjente litt bevegelse enkelt ganger, men ikke spark, og det varte som sagt en uke. Jeg var vel mellom 25 og 26 uker på vei. Heldigvis har han begynt å sparke igjen nå, men ikke så kraftig som jeg kunne oppleve tidligere. Jeg går utifra at det er fordi han har snudd på seg på en eller annen måte.

Bare ring lege/jordmor hvis du er usikker. Vet ikke helt hvorfor jeg ikke gjorde det selv, men jeg føler at alt er ok nå.

Heisann jenter :)

Joda eg har prøvd alt mulig i dag, både dunke i magen, "løfte" den for forhåpentligvis å snu småen, spiste sterk taco til middag, drakk en halv liter med iskald saft på styrten, spist sjokolade, men ingenting funket, fortsatt heeeelt stille der nede....

Så eg fikk ikke helt roen på meg og ringte til den lokale legevakten (bor litt utpå landet :) hehe) og fikk komme bort der med en gang. Legen leitet litt og fant puls (altså den pulseringen man hører fra navlen) og sa at joda her var det bra med liv og at hjertefrekvensen gikk opp også så alt var som det skulle der.

Men det eg reagerte på var at mandag for en uke siden når eg var hos jordmor hørte vi også denne pulseringen, og hun sa at det va bra det for uten pulsering i navlestrengen så var det ikke liv, så siden vi hørte det så va det liv i babyen men hun holdt på i 10 minutter før hun fikk hjertelyden (pga småen ikke vill snu seg skikkelig og heller låg å sparket i doppleren så det smalt i høytaleren hehe )

Men han snudde seg til slutt og vi hørte VELDIG tydelig hjerteslag, men det hørte eg absolutt ikke i dag! Eg har hørt hjertelyden såpass at eg hører forskjellen på kadunk kadunk og psssshhhh pshshhhh som det er i pulseringen....

Og siden eg har erfaringer med legen fra før (ikke av den gode sorten) så klarte eg ikke helt å slappe av selv om det var pulseringer eller "hjertelyd" i følge han...og har lagt på sofan og dunket, drukket og spist nå i tre timer og fikk eeeeendelig to små spark fra småen, så får vel bare satse på at alt er bra og at han bare har vert sliten i dag :)

Så får eg heller ringe jordmor i morgen hvis ikke denne "sviingen" i livmoren gir seg...når eg fortalte det til legen så sa han bare ok! Så lurer litt på ka det kan være hvis det ikke forsvinner... men men vi får se :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...