Gå til innhold

Maltekstrakt-hvor mye og hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på snart 4 mndr trenger mer og mer mme for å legge på seg, og hs mente søvnproblemene kan være pga magetrøbbel (noe som jo kan stemne da hun har gått fra 10 til 1 bæsjebleie om dagen...).

Tok i en halv teskje maltekstrakt i kveldsflaska i dag. Er dette riktig? Eller skal det være mer og oftere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk beskjed av HS at vi måtte prøve oss fram. Jenta her på 10 uker får ei stor teskje i hver flaske, for å unngå hard mage, noe hun får ganske lett.

Skrevet

Såpass ja, hjelper det da?

Holder ikke uuut flere netter hvor hun våkner og hyler eller trøstesutter på puppen fra midnatt til 5!

Skrevet

Vår på snart 4 mnd får en stor teskje en gang om dagen i 180 ml vann. Han går på do en gang om dagen og som oftest er avføringen litt hardere en tykk krem. Han lager litt grimaser når han går på do, men ikke mere en han klarer. Jeg gir av og til litt mere dersom det ikke kommer noe i bleia på ettermiddagen.

Skrevet

Jeg er visst veldig lett å få til å le i dag Novadona :)

Nå var det din "han går på do" kommentar som fikk meg til å le, hm må ha vært koffein i den kaffen jeg drakk tidligere :)

Skrevet

den var jo...hehe...litt krøllete og generelt litt snodig å se på :)

Skrevet

Vi bruker 1 teskje i morgenflaska og 1 i kveldsflaska, og det funker bra her. Gutten er 5 mnd nå :-)

Skrevet

Vi prøver oss litt frem her, men som regel en teskje i en flaske på morgenen og en på kvelden.Da bæsjer han ca 1-2 ganger i døgnet.

Andre dager trenger han mer og andre dager mindre.

Så det er bare å prøve seg frem :)

Skrevet

Når mini var liten og hadde litt hard mage så tok jeg en liten teskje malt i hver måltidssflaske.

Da pleide magen å jobbe litt bedre med en gang!

Men noen ganger kan de få veldig vondt av magen pga de ikke tåler den mme'en som blir gitt, nå såg ikke jeg om din får mm eller mme da. Vi prøvde oss frem med flere merker og endte opp med å gi økologisk mme fra Hipp. Denne tålte magen mye bedre enn f.eks NAN.

Skrevet

Vi bruker Neocate, må vel være mildt for magen. Herre min hatt så mye bæsj som kommer når de får mme, og som det stinker! Må jo opp en bleiestr!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...