Gå til innhold

To guttenavn og to jentenavn - rangering for de som gidder... ! :)

Anbefalte innlegg

Otilie eller Olava.

Isak eller Edvard.

-Har funnet alle disse hos slekten min.

Hvilket er finest syns du, og hvorfor?

By the way så kommer det ingen stumme H-er med på mine navn... Så ingen vits å kommentere det en gang! :)

Takker på forhånd for at du gidder :)

Fortsetter under...

Hadde jeg skulle valgt av jentenavn måtta det blitt Otilie, men helt ærlig har jeg ikke sansen for noen av de to navnene.

Men av disse to så er valget lett siden Olava minner meg for mye om Olav ;) Hehehe

Jeg liker sånne korte søte klisse jente navn jeg så er bra vi er forskjellige å ;)

Guttenavn så er Isak blant mine desidert favoritter, syns dette navnet er sterkt og vakkert:)

Otilie - helt nydelig, feminint, ikke så mye brukt!

Olava - veldig maskulint i mine øyne... litt sånn "vi ville ha en Olav, men fikk jente".

Edvard eller Isak: dette var lett!

- Edvard, selvsagt; flott, internasjonalt, klassisk, stødig!

Isak er jo så populært og blir i forhold til Edvard veldig lite spennende + "puslete", i mine øyne.

Kunne brukt både Otilie og Edvard selv :-)!

Otilie - søtt, men ikke sukkersøtt, passe originalt og litt spenstig.

(Olava synes jeg klinger platt og er for sterkt knyttet til navnet Olav)

Edvard og Isak er fine begge to, men holder en knapp på Edvard fordi det er litt mindre vanlig. Jeg kjenner ganske mange Isak allerede.

Annonse

Skjønner ikke at så mange forbinder Olava med navnet Olav. Olava er et gammlet, vakkert og femnint navn. Pen klang, og ikke mye brukt :-) Liker Otilie utrolig godt også. Vakkert navn. Vanskelig å velge her. Tror jeg konkluderer med at begge er like bra.

Edvard og Isak er også flotte navn begge to! Liker nok Isak best. Nydelig!

Ingrid Olava er en artist som mest sannsynlig er glemt om noen år, i likhet med de fleste andre artister. Hva du velger å kalle barnet ditt, som forhåpentligvis blir 100 år gammelt, bør ikke påvirkes av hva b-kjendiser i lille Norge heter. Da blir det mer kleint å bruke navn som feks kongefamilien har brukt, siden de er garantert medieoppmerksomhet nesten like lenge som ditt barn vil leve.

Tilbake til tema; jeg liker Olava utrolig godt! Edvard er ikke så fint på min dialekt, som er nordnorsk, men Isak er blitt ganske vanlig, så om din dialekt uttaler Edvard fint, ville jeg valgt Edvard.

Annonse

Er helt enig i at man ikke skal bry seg at en b-kjendis heter et navn man liker... MEN- det er påfallende at Olava fikk et rykk på navnestatistikken og at det har blitt superpopulært etter at det har figurert i media på grunn av Ingrid Olava..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...