Gå til innhold

Fullmåne fredag 18. feb :-D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som venter i spenning om månefasen har noe å si for fødselen?

Fins det statistikk på om det er flere som føder ved fullmåne enn ellers?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe. Tror rent personlig dette er gammeldags overtro jeg da siden fullmåner ikke har hatt noen innvirkninger på mine to forrige svangerskap :)

Lurer også på det med statistikken gitt så dytter denne ;)

Skrevet

Jeg snakka med ei vennine om det der, og da spurte hun moren sin som er jordmor og hun sa at det kom inn flere de nettene det var fullmåne, men det var ikke nødvendigvis flere fødsler. Jeg tenkte at det kanskje kunne være fordi månens påvirkning skal ha med å tiltrekke/frastøte vann og noe i den duren, så kanskje vannet går hos flere når det er fullmåne, og så blir det jevnt over flere fødsler tilsammen i to-tre dager rundt fullmåne?

Jeg var på omvisning på føden her forje uke, og der har de en plansje med antall fødsler hver dag, og det var en liten overvekt av fødsler 19 og 20 januar, og når jeg sjekker månekalenderen var det fullmåne 19 januar. Men hvem vet! Jeg pakker ihvertfall bagen i tilfelle ;)

Skrevet

Har snakket med en som jobber på sykehuset, som sa det var flere på føden da. Jeg krysser fingrene for at det er meg, selv om det mest antagelig er for tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...