Gå til innhold

Gravid mens jeg har mammaperm, hvordan blir det da med foreldrepenger neste perm??

Anbefalte innlegg

Er altså gravid igjen, og lillegutt blir snart 7 mnd:) Tenkte jeg skulle søke jobb så fort permisjonen er ferdig i april-mai. Men hvordan blir det da med permisjonspenger når nestemann kommer?? Blir det engansstønad da eller, noen som vet hvor mye man får utbetalt i engangsstønad?

Takker for svar :)

Fortsetter under...

foreldrepenger regnes som grunnlag for nye foreldrepenger. dvs har du hatt foreldrepenger som inntekt de siste 6 av 10 mnd før fødsel så får du nye penger. har selv gått rett fra en permisjon til en annen. ikke noe problem :-)

Annonse

Jeg ble gravid når eldste var 6 mnd, så dette vet jeg litt om :)

For å få rett på foreldrepenger må du ha inntekt i 6 av de siste 10 mnd før permisjonen starter. Tidligere foreldrepenger teller. Så om du har utbetalt foreldrepenger, så kan du max gå 4 mnd uten inntekt før neste permisjon begynner.

Selvsagt er det beste om du får jobb, så du kan jobbe månedene mellom permisjonene. Men hvis du får dagpenger teller dette også som inntekt. Så du kan nok slappe av, og være trygg på at det vil ordne seg :)

Lykke til, det er fantastisk å ha to tette! Våre er nå 1,5 år og snart 3 år og verdens beste venner :)

Takker for fine svar dere :) Da er det bare å søke jobb nå da! Syns jo det er litt viktig å ha sikker inntekt når jeg skal ha permisjon, blir fort litt trangt med bare en inntekt! :)

Har selv 3 tette barn, 13 og 15 måneder mellom dem. Valgte 80% lønn med alle, og hadde da permisjon i ca 1 år hver gang. I månedene fra permisjon var over til neste fødsel ble jeg sykemeldt (da jeg ventet tette nr to,). Da jeg ventet tette nr 3. tok jeg først ut ferie, samt ble sykemeldt de/den siste md. I og med både sykepenger og fødselspenger gir grunnlag for nye fødselspenger var ikke dette noe problem.

Ønsker dere lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...