Ettervinterkommervår Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Har en liten, på str med en ert, hard kul i brystet. Ammer jenten min som bare er 14 dager gammel... Kjente ikke kulen før for noen dager siden. Har forsøkt å legge varme omslag på før amming, og massert under amming - men kjenner ingen forandring. Den er like stein hard. Den er ikke vond, og jeg synes den ligger litt "uti" brystet på en måte. Klarer ikke bevege på den når jeg tar på den. Noen andre med tanker om hva dette kan være?
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Jeg aner ikke, men følg med på den. Hvis den er der om en uke, så vil jeg nok ringe lege. Det er sikkert ikke farlig, men harde kuler skal alltid undersøkes.
Nea og juniors mamma Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Kan bare anbefale deg å gå til legen så snart du får time og så bli hevist til ultralyd. Jeg oppdaget selv en kul tre dager etter fødsel, omtrent når produksjonen var på topp. Den var også hard, konstant i størrelse (som en nøtt), ikke vond og ingen hevelse eller rødme som kunne indikere betennelse. Jeg hadde heller ikke kjent den før fødselen og ble selvfølgelig litt skremt. Legen ville ikke si noe og henviste meg med en gang til ul som jeg fikk uken etter. Det viste seg hos meg å være væskefylte cyster i kjertelvevet og ville forsvinne av seg selv med tiden. Uvisst er det imidlertid om ammingen trigget cystene til å vokse eller om de faktisk var der fra før. Det rtg-legen imidlertid sa var at ammende alltid bør få sjekket de kuler som ikke lar seg forklare eller relatere til amming da også vi har en reel sjanse for å utvikle maligne svulster. Dette er ikke for å skremme, men bare for opplysning. Ring for time i morgen så får du det sjekket ut. Skulle den forsvinne eller bli mindre før timen er det bare en bonus. Det er uansett bedre å være føre var enn etter snar Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå