Gå til innhold

Skremmede dårlig korttidshukomelse om dagen.. Normalt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Den siste tiden har jeg blitt mer og mer glemsk.

Jeg glemmer lommeboka, selv om jeg minnet meg selv på det for mindre en 30 min siden.

Jeg glemmer halvparten av hva jeg skal ha på butikken.Skriver huskelapp, men glemmer jo den hjemme eller i bilen. Pleier å huske ting bare jeg gjenntar dem 10 ganger, men det hjelper heller ikke.

 

Jeg glemmer "småting" til barna. Eks bøker og underskrifter til skolen, foreldremøter som er notert og skaffet barnevakt til for lenge siden. En dag glemte jeg å ha på minstemann tykk genser. Levere å huske å ta med ski er et mareritt for jeg husker ikke hvordan skiene ser ut etter en hel dag.

Da barna var syke for litt siden så glemte jeg å gi dem medisiner, heldigvis ikke noe alvorlig sykdom så det var reseptfrie medisiner, men allikevel da...

 

I går glemte jeg å fylle disel, i dag glemte jeg at jeg hadde fylt disel. Måtte tenke leeeenge for å huske hvor og når jeg hadde gjort det ( gjorde det i dag morges på vei til jobb, men hadde helt glemt det til jeg skulle hjem og kunne ikke skjønne hvem som hadde fylt disel på bilen).

Skulle ta en paracet for hodepinen, men jeg husker ikke om jeg hadde tatt en eller ikke.

Glemmer å sette ting inni kjøleskapet, låse igjen døra, hva barna har på seg, hvor lang skoledagen er, hvis de skal noe spesielt gjennom bhg og skole.

 

Langt å sikkert vanskelig å lese. Det begynner å bekymre meg at jeg ikke husker ting lenger. ( tror ikke det er alz siden jeg er 27 år.)

Har du noen tips til hvordan jeg kan huske bedre? Kan ikke ha post-it lapper over hele frontruten eller.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil først spørre om du er gravid?

Det er jeg, også 27 år. 30 uker på vei...

Jeg har vært glemsk i noen mnd nå, og har funnet ut at det pga svangerskapet. Har lest litt om det og kommet fram til at hjernen trenger tran. Fordi fosteret suger til seg omega 3 enten du har det eller ikke (eller noe sånt). I alle fall noe viktig som hjernen trenger for å fungere normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er snart fire år siden jeg var gravid sist og dette har forverret seg drastisk den siste måneden.

 

Kanskje jeg skal begynne å ta tran bare for å se om det blir bedre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme deg, men du må komme deg til legen med en eneste gang. Skriv ut innlegget ditt og gi det til legen.

 

For noen år siden hendte dette en venninne av meg (hun var da i midten av 30-årene), og det viste seg at hun hadde svulst på hjernen. Heldigvis så fikk de operert den bort, og hun er idag helt frisk.

 

Kom deg til legen, og hold oss oppdaterte :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestill legetime med en gang! Venninna mi hadde det på samme måte, og hun hadde svulst. Den presset på deler av hjernen slik at hun ikke klarte å huske småting... Men den var liten og lå fint til, så det gikk helt fint å fjerne den :)

 

Ville ikke ventet med å ringe legen, sier ikke at du har svulst, men dette er ikke normalt!

 

Masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen sånn som jeg hadde det for noen måneder siden. Kom hjem fra butikken med varer, skulle sette på en vask før jeg rydda varene, begynte på noe helt annet etter å ha satt på vasken før jeg langt om lenge kom på at jeg i hvert fall burde få melka inn i kjøleskapet. Så gikk jeg på kjøkkenet, så gjennom posene og fant ingen melk. Sjekka kjøleskapet, og der sto den, uten at jeg hadde sjans til å huske at jeg hadde satt den inn. Må innrømme at jeg ble nervøs, i tillegg til at det tok mye energi.

 

Så fant jeg ut at jeg skulle bli blodgiver. På forhåndskontrollen der fikk jeg beskjed om at jeg hadde altfor lavt jernnivå til å kunne gi blod (de sa ingenting om at det var lavt generelt, bare i forhold til blodgivning), så de sendte med meg jerntabletter. Nå går det mye bedre. Jeg er glemsk og distre av natur, men det må jeg nok leve med:)

 

Så en tur til legen anbefales, men det trenger ikke å være så skummelt som det skisseres over her:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen sånn som jeg hadde det for noen måneder siden. Kom hjem fra butikken med varer, skulle sette på en vask før jeg rydda varene, begynte på noe helt annet etter å ha satt på vasken før jeg langt om lenge kom på at jeg i hvert fall burde få melka inn i kjøleskapet. Så gikk jeg på kjøkkenet, så gjennom posene og fant ingen melk. Sjekka kjøleskapet, og der sto den, uten at jeg hadde sjans til å huske at jeg hadde satt den inn. Må innrømme at jeg ble nervøs, i tillegg til at det tok mye energi.

 

Så fant jeg ut at jeg skulle bli blodgiver. På forhåndskontrollen der fikk jeg beskjed om at jeg hadde altfor lavt jernnivå til å kunne gi blod (de sa ingenting om at det var lavt generelt, bare i forhold til blodgivning), så de sendte med meg jerntabletter. Nå går det mye bedre. Jeg er glemsk og distre av natur, men det må jeg nok leve med:)

 

Så en tur til legen anbefales, men det trenger ikke å være så skummelt som det skisseres over her:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å bli litt glemsk..

Jeg har for andre gang glemt å ta med gave til mine foreldre ( morsdag og farsdag ) , så jeg må kjøre dit en tur i morgen for å levere en gave.

 

Jeg prater med min mann på tlf, ramser opp det vi skal ha i butikken og jeg går inn for å handle. Kommer ut med alt annet enn det jeg skulle ha fordi jeg ikke huset det:p

 

Jeg glemmer ting på jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...