Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter 8 inseminasjoner hvor 3 har endt i SA skulle jeg nå i gang med 1. ivf.... Har gått på Puregon i 8 dager, men scanninen i dag (dag11) viste kun en folikkel på 21mm, resten på 14, 12 og 6.

Har akkurat snakket med CFC, og Lindeberg mente det kun var det på 21 som kunne være noe. Så da ba han meg bruke noen timer på å tenke på om jeg vil satse alt på den ene foliklen og komme nedover, eller bryte av nå.

Har brukt 9.000,-, på medisiner til nå denne syklusen, og føles tungt å bryte nå. Samtidig risiko å bruke ytterligere 20.000 på et forsøk med så dårlige odds.... Skikkelig lei og oppgitt nå. Hadde det bare ikke vært så j.... dyrt dette her :(:( (Vet jo at hvis det til slutt ender positivt, så betyr ikke pengene noe, men med sp mange dyre mislykede forsøk blir liksom valget nå litt vanskeligere.....)

Hva hadde dere gjort????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142912853-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Skjønner at du syns det er vanskelig å velge - hadde nesten vært bedre om Lindenberg sa avbryt - så kunne du forbanna han litt...

På mitt første IVF brukte jeg 375 ie menopur og fikk 3-4 egg og av de fikk jeg ut 3 egg. Det ble kun ett egg inn og det endte i negativ test. Nå er jeg igang med mitt andre forsøk og har gått på mindre doser og har fått flere egg. Gynekologen min her i Norge mente det kunne være at virkningen fra forrige runde "henger" litt i.

Så kanskje du skal vurdere om du står over utgiften på 20 000 kr pluss reiseutgifter - og gå for nytt forsøk med forhåpentligvis flere egg.

Uansett hva du velger: Lykke til på ferden videre:-)

LA

Hei Lykkeligalene. Takk for svar! Var ganske oppgitt og rådvill i går, så godt med et fornuftig svar fra deg :) Fornuften min sa jo også at det eneste riktige var å avbryte med så dårlige odds, så jeg ringte tilbake og vi ble enige om å stoppe.

Men, jeg gir meg liksom ikke så lett heller da, og begynte å tenke at jeg har jo i hvert fall en bra folikkel, så jeg kan jo gjøre et inseminasjonsforsøk hos Stork, som jo er litt billigere enn ivf. Vet det også er dårlige odds, men har blitt gravid 3 av 8 ganger hos Stork, og det er uansett bedre odds enn å sitte hjemme og la eggløsningen passere..., og da blir liksom ikke de ni tusen jeg har brukt på hormoner denne syklusen helt bortkastet heller...

Både min norske gyn og CFC synes det var en god ide, så da setter jeg Ovitrelle i kveld, og reiser til Stork på fredag.

Leste i en annen tråd her at du skal ha uttak på fredag, så da krysser jeg fingre og håper på et fruktbart ivf-forsøk for deg!! Masse lykke til!!

Takk for støtte for valget om å prøve en inseminasjon til, Lindynatt og Håpefull38!

Var veldig klar for å gå over på ivf nå, men når det ikke ble noe av føles det greit å i hvert fall gjøre et forsøk. Ja, kan jo ikke la et potensielt gullegg gå til grunne uten å ha fått hilst på noen svømmere...

Jeg hadde ikke noen eggpose på 16mm Lindynatt, men satser på at det på 21 er bra, og kanskje det på 14 har klart å vokse litt til fredag... :)

Lykke til med uttak over helgen Håpefull38!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...