Gå til innhold

Hahahaha..det var ei som skrev et innlegg her om vi tenkte på følgene av det vi vennet barna til, og jeg begynte å tenke etter:

Anbefalte innlegg

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Kom frem til at det kanskje er "litt" dumt å måtte vugge babyen i søvn i en alder av 5,5 mnd. Har alltid tenkt at det vil gå seg til etterhvert, men det gjør jo ikke det når mor vugger babyen HVER kveld fordi jeg syns det virker "lettere", iallefall lettere enn å begynne på en gråtekur eller lignende.

Men i kveld bestemte vi oss for at vi skulle prøve. Har forstått det sånn at de fleste får det til ila 1 helg (3 dager) eller max en uke, så jeg forberedte meg på en slitsom kveld da jeg la junior i senga etter bad, tørr bleie og mat! Han lå å pludret i 5 min før han begynte å gråte. Valgte å vente 3 min før jeg gikk inn, med den tanken at jeg skulle legge til 1 min per gang. Vi hadde valgt ut en setning vi skulle si (nå er det natta, vennen),så skulle vi gi smokken og bre over dyna.

Gikk inn etter 3 min og gjorde det som står over. Han sluttet å gråte, men begynte igjen med en gang jeg lukket døra. Ventet nå 4 min før jeg gikk inn og gjorde det samme, gikk ut, og han ga fra noen klynk..før det ble HELT stille!!!!! Nå ligger han og sover så søtt i senga si. Og tenke seg til at vi brukte kortere tid på dette enn å vugge!

Så nå krysser jeg fingrene for at han sover godt, og at det blir noenlunde det samme i morgen :D Takk til deg som skrev innlegget for et spark bak ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe bra at innlegget mitt hjalp noen da :)

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Det gjorde det virkelig! Tenk så teit at vi har sitti å vugga ungen i søvn når det var så enkelt! Jaja, bra noen får en til å åpne øya litt innimellom sier jeg bare!! Huska ikke hvilket nick som sto på innlegget, og så var jeg så ivrig etter å skryte av hvor flinke vi hadde vært at jeg ikke rakk å lete gjennom innlegg :D

Skrevet

Blir sånn at man setter seg fast med vaner noen ganger. hehe

Må jo være kjempedeilig for dere dette. Har vært gjennom det selv noen ganger også når jenta vår har vært sjuk og alt har blitt ødelagt. Men går som regel greit igjen etter første kvelden. :)

Er iallfall veldig glad for at jeg begynte med å få henne til å sovne selv i senga når hun var 2 mnd. Sparer seg for mye stress og mas med å gjøre dette når de fortsatt er små.

Skrevet

hehe vi vugget hver soveperiode (på dagtid) i mange mnd. Da jeg endelig tok mot til meg å slutte, så var det faktisk så enkelt som du erfarte:) Tenk så mye bortkastet tid.. haha!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...