Gå til innhold

Åreknuter!!

ღPrinsesse&Prinsemammaღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har arvelig anlegg for åreknuter på bena. Foreløpig bare utvidede kapilærer/blodårer da. Men ser jo ikke pent ut. Men så leser jeg om åreknuter i svangerskaps boka. Og at det kan forekomme på kjønnsleppene.

Jeg har altså da fått ei ganske stor åre akkuratt i trusekanten på den ene siden. Som er knutete liksom. Veldig synlig, og veldig merkbar å ta på. La merke til den i går ved barbering. Lite pent gitt!!! Men lure på om det er noen andre som har fått slik, og om noen vet om den vil trekke seg litt vekk igjen etter endt svangerskap, eller forbli slik, slik som di på bena. Er forresten 2 gangs gravid i uke 30. Alt vi skal gå gjennom for disse små ja!!! Sukk.... Mangler bare hemorider nå så har vi full pakke;-) klage klage!!;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er som deg arvelig anlagt for åreknuter, og hadde det på bena allerede før første svangerskap.

Fikk under første svangerskap åreknuter i underlivet, og jeg opplevde vel at det trakk seg tilbake etter fødselen, men det var likevel akkurat som om det var litt ekstra hud der.

Nå under andre svangerskap er åreknuten på plass igjen, men håper den forsvinner igjen slik som sist.

Det er vel individuelt åssen det blir etter fødsel, men jeg har inntrykk av at de fleste iallefall trekker seg ganske mye tilbake. Får iallefall håpe det, ellers frister det lite med et tredje svangerska..hehe :) I verste fall går det jo an å fikse på dem, det har jeg iallefall tenkt å gjøre med dem på bena, for det er ikke noe kjekt å se ut som ei bestemor på bena når man er 30!

Skrevet

Hei!

jeg er andregangsgravid og i uke 33 nå. i mitt forige svangerskap fikk jeg åreknuter på både beina og på kjønnsleppene..

jeg syntes ikke det var noe pent syn nei! men heldigvis forsvant både de på beina og i underlivet.

akkurat det samme dette svangerskapet..

men var overlykkelig fordi jeg slapp unna et eneste strekkmerke jeg da, håper jeg også slipper unna denne gangen. ikke noen antydninger..

så sånn sett, kan heller leve med noen få åreknuter.. ;) så lenge de forsvinner etter fødselen..

Skrevet

Å, tusen takk for svar jenter!! Dette er jo ikke på kjønnsleppene heller, det er mer akkuratt i truse kanten. Er jo ingen som ser det annet enn mannen, men kjipt nok!!! Ogsom nevt over her, frister lite med et tredje svangerskap da:-( men hvis den trekker seg tilbake skal jeg bli glad!! Den er mindre tydelig når jeg ligger enn når jeg står. Men kanskje mer blodgjennomstrømning når jeg står, d som gjør d? Men burde jeg vise den på neste kontroll? Den er ikke vond, men ubehagelig.

Skrevet

Hvis den er ubehagelig så kan du jo kanskje vise den for å høre om det har noe å si for fødselen, men det tror jeg ikke. Underlivet blir jo veldig hovent og alt av årer blir forstørret i det området, det vil garantert gå tilbake etter fødsel, om det ikke forsvinner helt. Åreknuter har jeg i ene beinet fra før av og de er skikkelig ille nå, men vet de også går noe tilbake etter fødsel.

Skrevet

Tror nok tyngdekraften spiller inn ja når man står :) Merker tydelig forskjell jeg også på om jeg ligger eller står. Ofte når jeg står opp etter å ha sovet kan jeg også oppleve prikking og ubehag/vondt...

Det er vel igrunnen lite lege/jordmor kan gjøre med åreknutene under svangerskapet...Men du kan jo alltids spørre og høre om det er noe de vil se på! Ellers er det vel bare å ty til støttestrømpene og holde bena høyt når du har mulighet! Og så er det vel bare å vente til svangerskapet er overstått :)

Håper du slipper så altfor mye ubehag og at det blir bra igjen etter fødsel :)

Skrevet

Jeg har ingen antydninger til åreknuter på beina, men har sånn uflaks at jeg har mange i underlivet. Var usikker på hva dette var rundt juletider, og fikk sjekket det av en lege på føden. Det er veldig ubehagelig på mange måter, og har ofte press og ubehag. Det hjelper å ligge eller sitte med beina høyt. Legen sa forøvrig at dette ikke var noe å bekymre seg for i forhold til fødsel. Mest sannsynlig forsvinner de etter fødsel. Gruer meg likevel til å fø med dette.....men da er vel fokus på noe annet:)

Lykke til jenter:)

Jeg er forresten 32+2 idag.

Kan vel snart telle ned og shoppe for fullt nå:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...