sologsommer Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Selger man bilen som den står, eller hefter vi for feil og mangler i ettertid?
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Behold bilnøkkelen til hans bil mens han prøvekjører Da stiller dere likt! Du kan skrive i annonsen at bilen selges som den står, da faller alt som evt er galt på ny eier ..
Neijasså... Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Jeg ville blitt med kjøper på prøveturen for å sikre at han ikke stikker av med bilen. Ta også gjerne en NAF-test på bilen, så har dere deres på det tørre mhp evt. feil (gjøres selvsagt bare hvis bilen er verdt litt, da...).
gossegass Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 Jeg blir alltid med jeg. Du selger bilen som den står, det krysser du av i kontrakten (NAF). Men du plikter å oppgi om alle mangler du vet om.
vildejenta Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 Selg bilen som den står! Vi har solgt flere biler, og mannen min har alltid sittet på når de har prøvekjørt,for de lurer ofte på ting og tang mens de prøver bilen..
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 15. februar 2011 #6 Skrevet 15. februar 2011 Hadde også sittet på mens den blir prøvekjørt. Aldri i verden latt noen prøvekjøre bilen min alene i allfall. Finns så mange rare folk der ute. hehe
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 15. februar 2011 #7 Skrevet 15. februar 2011 Jeg liker best å prøvekjøre bil uten at eieren er med i bilen. Jeg tror nok det er sjeldent at noen stikker av med en bil de prøvekjører. De pleier jo å sette bilen sin i hagen mens de prøvekjører, så da må de jo nesten nødvendigvis tilbake igjen. Hvis ikke de tar bussen da såklart;p Vil jo være idiotisk å stikke av med en bil rett etter at du har håndhilst på eieren. De ringer jo bare politiet hvis du ikke kommer tilbake igjen!! hehe..
mamman til to gutter Skrevet 15. februar 2011 #8 Skrevet 15. februar 2011 Hvis det er voksne folk som kommer kjørende i en egen bil, så hadde jeg lånt den bort mot å la nøkkelen deres bli liggende igjen. HVis det hadde vært unge folk jeg fikk et dårlig inntrykk av når de kom, så hadde jeg ikke latt dem prøvekjøre uten å bli med selv. Vet om en som gjorde det og det endte opp med at de kræsjet bilen og han satt igjen med en bil som det ikke var mulig å gjøre noe annet med enn å få skrote... Han kunne sikkert gjort noe for å få penger av dem, men sannsynligheten for at han hadde fått noe var så liten at det ikke var verdt det.
Arb.ledig husmor Skrevet 15. februar 2011 #9 Skrevet 15. februar 2011 Vi skal selge bilen vår, og en interessant kjøper kom og ville prøve den. Han kom ca kl 17 og vi fikk bilen tilbake ca 21.30, etter avtale. Før han fikk låne med seg bilen, skrev han under på et ark mannen min hadde skrevet at han ville bli anmeldt om han ikke kom tilbake med bilen til avtalt tid. Vi tok også kopi av førerkortet hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå