LittLykkelig Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Min "late, sløve og initiativmanglende" samboer har blitt et nytt menneske! Joda det fins visst håp for alle. Min samboer har over natta blitt pliktoppfyllende, ansvarsfull og sporty. Årsak: pappapermisjon. Tror han prøver å motbevise at det er slitsomt å være hjemme med småbarn, så han har rydda og laget middag hver dag når jeg kommer hjem! Er helt fantastisk å se at noen andre har kontrollen her hjemme. Og ikke minst å se at han maser på meg om å rydde etter meg. Haha. Rollene har snudd. Er fullt klar over at det nok har vært en dårlig sirkel her hjemme tidligere. Jeg har tatt kontrollen fordi han er sløv. Og han er sløv fordi jeg har tatt kontrollen. Ingen sin feil. Så det er visst håp om forandring. Men det skjer ikke om personen ikke innser det selv Jeg svever i allefall på en lykkesky for øyeblikket (tror ikke det varer for alltid, men nyter det mens det varer!) og tror at pappapermisjon er en bra ting. Da lærer de å ha overblikk og kontroll. Ikke minst får de masse kvalitetstid med barnet sitt
Gjest Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Wow! Så bra! Gleder meg til pappapermisjonen starter her også! Håper jeg får samme erfaring som deg:) Dette fortjener du! Nyt d!
kinaputten Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 jeg vil også ha en sånn! Kan du sende manualen? Nei fra spøk til alvor, så deilig for deg at han er blitt så flink Godt for dem å se hvor mye jobb det er å ta seg av barn og hus osv, ikke så lett som de tror. Min mann skal ikke ha permisjon, så jeg får nok ikke komme hjem til ny ryddet og ny badet barn
mammaløve Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 Koselig innlegg!! Tror det vi alle trenger for å forandre oss er å bli gitt ansvar, og at noen tror på at vi fikser det Kjenner til det du beskriver da vi gjerne kjørte oss fast i et aldri så kjipt kjeftemønster her tidligere. Jeg klaget og klaget på manglende initiativ, og det gjorde bare samboer lei seg og enda mer initiativløs. Det kan heldigvis forandre seg, og det er kjempekoselig å lese at dere har det fint! Vi damer kan kanskje være litt kontrollfreaks også da, og da er det ikke bare lett for mannfolkene å finne sin plass. Pappaperm er konge! (noe vi desverre ikke får prøvd ut siden jeg er student)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå