Gå til innhold

Skremmende synsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rett etter at jeg hadde spist middag for en time siden fikk jeg en slags synsforstyrrelse. I 2-3 minutter så jeg skarpt midt i synsfeltet, mens rundt var det flimring/uskarpt. Det var skremmende. Når jeg snudde på hodet føltes det som om synet hang litt igjen. Etter at synet ble normalt igjen, har jeg hatt lett hodepine.

Jeg har drukket nok vann i dag, og slappet av en halvtime på sofaen et par timer tidligere.

Er 32+6 i dag, hva kan dette være? Har time hos jordmor i morgen, heldigvis, tror jeg må nevne dette for henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk blodtrykket hvis det skjer igjen! Høres ut som blodtrykksproblemer. Greit å ta sine forholdsregler hvis det er det.Bra du har time i morra, da!

Skrevet

Kan være migrene, altså svangerskapsmigrene...

Skrevet

det kan vel være svangerslapsforgiftning?

hvordan gikk det til jordmor?! ?!

Skrevet

Hadde ingen utslag på urinprøven, og blodtrykket var fint (118/78), så svangerskapsforgiftning er det ikke. Jordmor mener det kan ha vært et plutselig blodtrykksfall. Fikk beskjed om å kontakte føden hvis det skjer igjen og vedvarer.

Skrevet

Føltes det som du så gjennom en glassmanet? Jeg har hatt slike synsforstyrrelser også som jeg trodde var forbundet med bihuleproblemer. De tror nå at det er i forbindelse med migrene.

Skrevet

Hei, kan ikke si det føltes slik akkurat, men hadde bare et felt midt i som jeg så skarpt i.

Skrevet

Jeg har hatt slike synsforstyrrelser i store deler av livet mitt og fikk det undersøkt en gang. Hvis du har det samme så er det faktisk et migrenetegn. Jeg har aldri fått hodepine, men kun denne synsforstyrrelsen, er et medisinsk uttrykk for det men det husker jeg ikke nå. Kan gå år mellom hver gang og kommer som regel i stressperioder.

Ble verre når jeg var gravid første gang og fikk da bekreftet at det var vanligere å få i graviditeten, spesielt mot slutten. Siden du hadde en lett hodepine etterpå vil jeg anta det er dette du har hatt. På en måte forstadiet til migrene uten å få selve hodepinen. Og siden du ikke har opplevd det før kommer det nok til å gå bort av seg selv :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...