Gå til innhold

Endelig gravid, men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...her sitter jeg med en skikkelig antiklimaks-følelse..!

Vi har prøvd i nesten nøyaktig ett år, og endelig klaffet det. Har fått bekreftet graviditeten med test hos lege, så alt bra så langt.Antageligvis rundt 7-8 uker på vei:)

Men...jeg føler meg overhodet ikke gravid!! ikke er jeg kvalm, stort sett like opplagt som alltid, merker rett og slett ingenting utenom litt ømme bryster. Det blir sånn at man nesten ser for seg at fosteret stille og rolig bare forsvinner, og vi er tilbake der vi var...tullete, ja jeg vet:)

Antageligvis kommer jeg til å angre bittert på disse ordene om jeg en dag ligger og spyr i vinkler, men akkurat idag...savner jeg det nesten litt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, du aner ikke hvor heldig du er! Jeg har spydd og spydd siden rundt uke 4-5. Nå er jeg 11+5 og er enda skikkelig uggen, men spyr heldigvis ikke hver dag lengere. Men kjenner jeg lukten av fisk, utgådd melk eller en sterk parfymelukt da havner jeg over do-skåla med en gang. Du skal bare være glad du ;)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, det er rett å slett tullete ;o)

Slik hadde jeg det forrige svangerskap, kjente ikke en shitt til at jeg var gravid. selv nesten ikke etter UL heller... nei faktisk ikke noen dager før etter fødsel, da gikk det endelig opp for meg!!

Denne gang 9uker i dag, så har jeg vært uggen og kastaopp inni mellom siden uke 4-5. Det er jammen ikke kult.

Eneste jeg kan sammenligne med til nå er trøttheten... uendelig sliten.

Kos deg, nyt det vi er mange som skulle ønske vi var i dine sko.

Masse gratulere, og håpoer du holder deg like fit frem til fødsel.

Skrevet

Hehe, ja jeg innser at hvilken som helst dag nå kan det være min tur til å føle meg litt mer gravid enn jeg setter pris på;) Det er nok spesielt siden dette er vårt første barn, man ser liksom for seg at man skal merke så mye nytt fra første stund:)

Tar man alltid UL på første kontrollen hos legen? Skal dit om tre uker, trenger nok litt "bevis" før jeg faktisk skjønner dette:)

Gratulerer med graviditeten til dere også damer!:)

Skrevet

Legen tar kun blodprøver og en liten samtale første gangen. Ultralyd får man ikke tilbud om før i uke 17-19. Ønsker man å se at alt er bra før det, så må man som meg kontakte en privat klinikk som utfører dette. Det kostet 920,- på Volvat.

Lykke til, og nyyyyyyyyyyt de dagene du ikke føler deg dårlig :D

Skrevet

Skal man ikke få GU første gang? skal til lege på fredag, men har hørt at gu kan medvirke til SA? egentlig litt nervøs :P

Skrevet

Hehe, dette er noe jeg fint kunne ha skrevet selv! :) Jeg er gravid, 5+6 i dag. Førstegangsgravid, vi har prøvd i nesten 2 år. Er overlykkelig over å være gravid, men tror nesten ikke på det da jeg ikke merker særlig til noen symptomer. Har ømme pupper, og er litt slapp og trøtt. Men ellers er formen fin! Litt smerter i magen og korsryggen innimellom, kanskje. Tenker hele tiden at "nå går det sikkert over". Det blir vel litt lettere å forstå når man forhåpentligvis har fått se at hjertet banker og at alt ser bra ut!

Jeg tok til og med en ny test i går. Skulle bestille time til lege i dag, og følte jeg måtte for å se om jeg fortsatt var gravid. Clearblue-testen viste Gravid 3+, så alt er nok fortsatt i orden! :)

Skrevet

jeg hadde det slik i mitt første sv.skap. hadde det ikke vært for at eg tilfeldigvis tok test som viste positiv, så hadde jeg nok ikke visst at jeg var gravid før babyen begynte å sparke:) hehe. hadde ingen symptomer. ingen veldig tydelige iallefall huske jeg var sikker på at jeg hadde mista spira MINST 20 ganger de første 12 ukene. fant roen da jeg fikk kjøpt meg doppler. da kunne jeg bare slappe av å nyte sv.skapet.

denne gangen kjenner igjen de "vage" symptomene jeg hadde forrige gang, men er verken kvalm eller dårlig. er sliten da, men det er jo ikke rart når man har en 5,5 mnd gammel baby som ikke sover om natta;) denne gangen vet jeg at det er like normalt å ikke kjenne så mye til det, så koser meg og nyter tilværelsen=)

prøv å slappe av og nyte det! vet det er vanskelig, men prøv likevel=)

Skrevet

Haha, ja det er nettopp den følelsen der jeg mener: "nå går det sikkert over"! Som om hele graviditeten bare plutselig skulle absorbere seg opp i kroppen igjen liksom;) Har selv vært inne på tanken om å kjøpe en test til, "bare for å se at det fortsatt stemmer" hehe, men har klart å la være så langt:)

Ja litt ømme pupper, samt at jeg blir brått utrolig trøtt litt tidligere om kveldene enn før, må vel være eneste symptomene så langt.

Blir spennende tider fremover, gratulerer til dere også!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...