mariabee Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Jenta vår på 2,5mnd vokser fort og har blitt stor allerede synes vi. Til nå har vi brukt en mosekurv, men lurer nå på å flytte senga inn på soverommet. Eneste som er dumt, er at senga mest sannsynligvis må stå på enden av vår seng. Mosekurven står rett v siden av meg, og det er lettere å følge med og evt hjelpe til med tutten da. Hva gjør dere andre mødre ?
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Det er vel litt en smakssak det der.. Men vi bytter ut med seng senest når lillegutt begynner å sette seg opp. Vi har ikke moseskurv, men en spedbarnshengekøye, og den henger også rett ved siden av senga. Nå skal det sies at vi har en kamp med å få han til å sove der, og i det siste har han fått sove sammen med meg i storsenga. Hvis du føler at hun får for liten plass i kurven, så kan du jo prøve så smått å introdusere senga? Se om hun får sove der på dagtid f.eks, og så etterhvert om kvelden. Regner med at hun gir lyd fra seg om noe ikke stemmer på nattestid
velsignet med to Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Vi bytta ut kurven med senga da frøkna var 5 mndr. Kunne nok brukt den en stund ennå da mtp. størrelse, men ville venne henne til å sove i senga før hun ble så stor at hun begynte å bli veldig bevisst på hvor hun sov.
NostraStoria Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 Vi byttet ut moseskurven med seng da han var 4-5 mnder, da var han for stor til kurven i tillegg til at han tok beina opp og ned så det ble ikke en god liggestilling for ham lenger. Han ble samtidig flyttet inn på sitt eget rom da han byttet fra kurv til seng.
pytten Skrevet 16. februar 2011 #5 Skrevet 16. februar 2011 Vi begynte å legge mini i sprinkelsenga når han var ca på alder med jenta di. Brukte moseskurven mest på dagtid etter det... Nå er han 4mnd og har vokst ut av den. Se selv http://morogmini.blogspot.com/2011/02/moseskurv.html
Margarita -- Skrevet 16. februar 2011 #6 Skrevet 16. februar 2011 hannah er 2 måneder akkurat i dag, og hun kan ikek liggei den lenger synes jeg! Hun er bare 58 cm lang, men den blir likevell for smal synes jeg. Ser at hun liker bedre å ligg emed armene rett ut til siden, og det er jo umulig. I begynnelsen lå hun med de rett over hodet i kurven, men det er den for liten til nå.. Så om natten sover hun i senga mi, må vell også snart introdusere sprinkelsenga......(
Cornelianelia Skrevet 17. februar 2011 #7 Skrevet 17. februar 2011 Begge våre barn har sovet i sprinkelseng fra de var nyfødte. Har ikke hatt noen kurv eller vugge. Ikke noe problem det. Men helt i begynnelsen løfta vi vognbagen oppi sprinkelsenga så det skulle være lunt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå