Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #1 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg har fått påvist HPV-virus, og har store celleforandringer, som igjen kan føre til kreft. Men hva kommer det egentlig av? Jeg har hørt at man kan få det om man har fått kjønnsvorter, men det har jeg aldri hatt. Noen som vet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142912284-hpv-virus-hva-kommer-det-egentlig-av/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2011 #2 Del Skrevet 15. februar 2011 Det er et HPV-virus som fører til kjønnsvorter og et annet som kan føre til celleforandringer. Og en gjeng med ufarlige virus. De er ikke linket sammen egentlig, såvidt jeg har forstått av det jeg har hørt og lest. Har også HPV-virus og hadde celleforandringer, men det gikk heldigvis tilbake av seg selv, men siden jeg har viruset er det en mulighet for at det "blusser" opp igjen ved en senere anledning. Man kan få viruset innført ved samleie, toalettskåler, alt mulig... Viruset finnes rundt om oss. Derfor man bør vaske nyinnkjøpt undertøy før man bruker de f.eks... Lenge har det vært myte at de som får HPV-viruset er ofte godt voksne damer som har hatt svært mange partnere, men det er det gått bort fra. Jeg fikk det når jeg var tenåring og hadde kun hatt en partner blant annet... Grunn til at man vil vaksinere jenter før de er seksuelt aktive, er at den største sjansen for å få det er ved at den blir ført inn med mannens penis under samleie. De fleste kvinner får et av HPV-virusene iløpet av livet, men ikke nødvendigvis en av de som kan være skadelige. Får håpe celleforandringene dine går tilbake da! Ellers så går det som oftest bra å operere bort tuppen av livmorshalsen. Det er jo ikke blitt kreft, selv om det kan muligens føre til det hvis man ikke gjør noe med det. Klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142912284-hpv-virus-hva-kommer-det-egentlig-av/#findComment-142912331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå