sola26 Skrevet 15. februar 2011 #1 Del Skrevet 15. februar 2011 Shampo dusjsåpe,kremer og slikt.Er det viktig med produkter uten parfyme parabener osv???Når man er gravid. Er det noen som veit hvor dem selger slikt?? Jeg var på første legekontoll i dag,i uke 6.Da spørte jeg legen noen spørsmål. Lurte på om jeg kunne bade i basseng? Da så ho at jeg at jeg kunne bade,og det var ikke så farlig om vannet var litt varmt.Det var mot slutten at det var viktigere.Blir liksom litt usikker jeg,for nå har jeg hørt forskjellige versoner av dette. Så spurte jeg om light brus,og at jeg drakk en del light brus.Og det trodde hun ikke var så farlig.Opptil en liter om dagen,trodde hun skulle gå bra. Da er det vell bare å stole på legen:-)kanskje,Eller? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142912276-noen-som-veit/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. februar 2011 #2 Del Skrevet 15. februar 2011 det e no vel først og fremst de små som ska skånes mot parfyme og parabena..men det finnes sånne neutral-produkta på stort sett alle butikkan som e uten skadlige stoffa for de som ikke tål de.. lettbrusen e farlig pga aspartam og andre kreftfremkallende søtningsstoffa... man burde begrens bruken uansett om man e gravid el ikke.. ; ) Men om legen din si at det som drikkes innenfor en liter e ok, så e det nok ok ! Her e det organisert gravid-badedag, i badelandet... og det e veldig stort oppmøte, uten at noen nevn noe om at det kan være skadelig.. Trur du kan høre på legen din i det tilfelle og, ho vet nok ka ho snakke om!! Lykke til <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142912276-noen-som-veit/#findComment-142912570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nr. 5? Skrevet 15. februar 2011 #3 Del Skrevet 15. februar 2011 parabener er konserveringsmidler som blir tilsatt en hel rekke produkter pga holdbarhet. Dette gjelder kosmetikk, kremer, såper etc. Vil tro det er vanskelig å unngå det helt, uten at du virkelig går inn for å unngå det. Men da må du sjekke innholdstoffet i absolutt alt. I mat, brus og godteri blir det brukt andre konserveringsmidler eller fargestoffer som er like "skadelig" som parabenene i kremer etc. Og det lille du bruker pr dag av kremer og kosmetikk så er det vel ikke all verden babyn får i seg i magen. Da er det like så viktig å fortsette å kutte ut alt av konserveringsmidler og fargestoffer når babyn er på utsiden. Men som sagt så er det jo vanskelig å unngå alt. Dette er jo ting som har blitt en naturlig del av omgivelsene våre så da må det bli opptil hver forbruker å bestemme hva man putter i seg og på seg. Lurer på om enkelte helsekost, apotek og body shop har noen produkter uten parabener. Du får nesten bare gå innom å spørre, de som jobber der bør ihvertfall vite hva de selger og ang mat så blir det jo å bruke renest mulig råvarer som ikke er behandlet. Men her er det jo også vanskelig å vite hvilke ting som er tilsatt. Frukt f.eks blir jo sprøytet. Men man kan jo begynne å lage all mat fra bunnen av og ikke bruke pakker av supper, sauser og gryter etc Håper du fikk noe svar av det du lurte på og lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142912276-noen-som-veit/#findComment-142912574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå