Mockinbird Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 - Advarsel: Dette blir et skikkelig syteinnlegg.... Men jeg savner å ha lyst på - og kose meg med mat! Jeg kan være sulten, og jeg spiser det jeg klarer å få ned (begrenset), men ingenting smaker nå digg, og ofte blir jeg "lei" lenge før jeg er mett. Kan sitte og prøve å friste meg selv, til ingen nytte. Andre som har mistet matlysten - og evnen til å kose seg med mat? Det positive er jo at vektøkninga er minimal .... men det er ennå 11 uker igjen, og sliter bare mer og mer med å få ned noe. Er ikke kvalm, har ikke halsbrann - men kan ha følelsen av å ha en "klump" som står i halsen.
Minsten, knøttet og nurket <3 Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Dette kunne jeg ha skrevet selv. Frem til uke 15 slet jeg generelt med å få i meg noe som helst. Og etter det har jeg vært matlei og spiser kun fordi jeg må.. skikkelig trist.. (er i uke 34 nå) Ingenting smaker godt og det er et ork å lage middag - spesielt middagsmat synes jeg er pyton, brødskiver går til nød an av og til.. Mitt råd er: spis lite og ofte. Spis det du har lyst på. Jeg har hatt nytte av små måltider som f.eks yoghurt med litt musli og frisk frukt, tørkede aprikoser, mandler og valnøtter, oppskåret frukt og grønt. Lag litt ekstra fine sandwicher med salat, tomat, majones og god skinke el. l. Noen dager har litt spicy og spesielt salt mat faktisk smakt littegrann godt.. Prøv sushi dersom du liker det til vanlig;) Lykke til. Det går heldigvis over når babyen kommer ut! Da kan vi fråtse med good samvittighet!!
bokormamma Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Denne kjenner jeg også til. Ikke så ille denne gangen, enkelte ting smaker ikke slik de skal, og det er generelt lite jeg har lyst på annet enn brød, men forrige gang..... Fy f... Jeg holdt på å bli gal. Kunne få skikkelig lyst på noe og sette himmel og jord i bevegelse for å få laget det... men idet jeg satte tenna i maten..... æsj! INGENTING smakte slik det skulle hele det svangerskapet, og jeg elsker mat. så det var en skikkelig nedtur. Denne gangen er det bedre, som første gang. Bare tomatsauser og et par andre ting som ikke funker. Men jeg henger meg på den foran: Salater og frukt funket for meg når alt annet sviktet. Og gode brødskiver eller annen brødmat. Men sterke ting funka ikke, måtte være litt diplomatiske smaker. Trøst deg med at det snart er over!
Mockinbird Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2011 Tusen takk til dere begge. Ja, det er brødmat som funker best her og. Sambo er "avhengig" av middag, så lager det hver dag - men det ville være synd å si at jeg spiser mye av den. Ellers så passer jeg på å ta et glass drikkeyoughurt, og spise frukt/salat for å få i meg noe annet enn brødskive med brunost/hvitost. Gleder meg til å kose meg med mat igjen - og synes det er ganske så rart, da jeg sist jeg var gravid hadde det motsatte problemet - alt var godt, og jeg ble aldri mett!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå