Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Etter en samtale med min fastlege fikk jeg vite at Norge ligger langt etter når det gjelder å vite hva de skal se etter på en ultralyd. Det er kun Ukraina som ligger bak oss i Europa. I Norge bruker vi utstyr som ble brukt i de andre landa for flere år siden. Vi er også det eneste landet som tilbyr første ultralyd i uke 17-19. Resten tilbyr dette i uke tolv. Jeg har selv en god venninne som bar på en sønn med et sjeldent syndrom. Han var også veldig liten, men dette ble ikke oppdaget, selv i uke 18. Gutten har det fint i dag, men dette skulle jo ha blitt oppdaget før, for å kunne behandle mor og barn og forberede dem begge til fødselen.

Jeg sier ikke dette for å skremme noen, men for å tipse dere om en fantastisk klinikk i København, som legen min og hans kone nettopp hadde vært på. Jeg og min kjære hadde fra før av bestilt en 3-dagers i denne flotte byen, og tenkte at vi kanskje skulle høre om de kunne sette av en time til oss en av dagene. Jeg fikk raskt svar, og har time der lørdag 5. mars. Der utfører de noe som heter double-test. De måler fosteret, sjekker neseben og nakkefold, samt tar blodprøver av meg. Vi får også med oss en dvd hjem med video av den lille :) Jeg var på Volvat for å ta tidlig UL i forrige uke, og betalte da 920 kr. for 10 minutter og 3 uklare bilder. Jeg betaler 1800 kroner for hele pakka på Ultralydklinikken i København! Denne testen utføres i uke 11-13.

Så, hvis noen av dere har tenkt dere til København under svangerskapet, så anbefaler jeg dere å sjekke ut denne klinikken. De utfører forskjellige tester etter hvor langt du har kommet.

ultralydklinikken.dk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...