Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hva synes dere om de?

Eyr er norrønt, mens Castiel kommer fra Cassiel som er et englenavn etter det jeg klarte og spore opp....

vet ikke kjønnet enda derfor har jeg et av hvert :)

skal ha mellomnnavnet Edla hvis det blir jente pga mormor døde en uke før jeg fant ut at jeg var gravid, så vil gi navnet hennes videre :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142912012-eyr-og-castiel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Castiel var forferdelig syns jeg. Regner med det skal være guttenavnte av de to..?

Jeg ville skrevet Eir for å unngå mest mulig feilskriving.

Eir Edla var ikke den vakreste kombinasjonen jeg har hørt... Eir Edel var kanskje hakket bedre?

Er det utelukket å bruke Edla som førstenavn? Ganske så sjeldent det også da...

Eller Edla Margrete eller Edla Johanne eller noe i den duren? Syns du burde ta en vurdering til i allefall, etter min mening...

Annonse

Eir er litt fint. Bare rart å skrive det med y. Men med Edla bak? Edla var forøvrig veldig kult, og koselig med oppkalling, men som en annen sier blir det nok vanskelig å få det til å passe som mellomnavn.

Castiel likte jeg ikke, skjønner ikke om det er gutte- eller jentenavn, sånn for det første...

Castiel hørte jeg faktisk på supernatural første gang...likte klangen i navnet siden jeg ikke klarte og finne et norrønt gutte navn jeg likte... letet litt om bakrunnen på det og fant ut at orginalen er Cassiel, men likte andre versonen bedre

Eyr har jeg hittil bare funne skrevet med y... derfor jeg har skrevet det slikt... skal ha Edla som mellomnavn og ikke som dobbelt navn... ergo, det er Eyr som blir brukt dagligt, mens Edla står mer på pappiret

står alene om navnevalg siden jeg ikke har kontakt med barnefar

Eyr har jeg aldri sett skrevet slik før. Vet om ei lita jente som heter Eir. Synes det var uvant i begynnelsen, men nå begynner jeg nesten å synes det er litt fint, selv om jeg aldri ville valgt navnet selv. Klarer ikke helt å fri meg fra å tenke Eir-fuglereir. Men Eir er brukbart. Liker nok Eira enda bedre, blir ikke så kort.

Castiel har jeg aldri hørt før. Hvordan sier man det egentlig? Ka-sti-ell med trykk på ell? Eller Kaaa-stiel? Var uvant for meg. Hadde nok tatt litt tid å venne meg til det navnet dersom ei venninne hadde kalt sønnen sin for det.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...